Webkamaxlar hayabusa

Zlapshot

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Hayabusa
Hallå! Har införskaffat mig ett par webkammar med följande lyft: insug 415 avgas 380, behöver jag byta ut ventilstyrningarna till såna som sitter lägre i toppen? Läste nämligen på en sida i USA att det finns risk för kollision vid höga varv med vassa kamaxlar. Är det någon motorkunnig som kan tänkas veta?! Det är en -08 hayabusa.

Roger

Du kan også kjøpe retainers som er kortere eller modifisere dine originale.. Jeg kjører med 0,385 lyft ( 9,78 - 0,2 (ventilspel) = 9,58 )uten problemer og man kan lett modifisere retainers til 0,8mm bedre klaring uten at det medfører problem ( .415 = 10,54 - 0,2 = 10,34 effektivt lyft ).

( Hvordan du hadde tenkt å korte dine originale ventilstyringer med å legge inn en ny order fra statene vet jeg ikke men å kjøpe nye korte styringer betyr jo å skifte dem og det vil man IKKE. Da må man frese ventilsetene på nytt og det koster penger og tid... )

Last edited:
Du kan også kjøpe retainers som er kortere eller modifisere dine originale.. Jeg kjører med 0,385 lyft ( 9,78 - 0,2 (ventilspel) = 9,58 )uten problemer og man kan lett modifisere retainers til 0,8mm bedre klaring uten at det medfører problem ( .415 = 10,54 - 0,2 = 10,34 effektivt lyft ).

Ok, jag har titanretainers från APE, jämförde med original och det skiljer en millimeter mellan dom. Kan det räcka eller måste jag fräsa av dom, bifogar bilder

DSC00129.jpgDSC00132.jpg

Ser ut som du kan kjøre med de titaniums retainers uten problem.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back