Jag har en gammal webcam...
Jag har ett larm med rörelsedetektor...
Jag överväger att köpa en robotdammsugare som städar när vi jobbar...
Robotdammsugare + Larm med rörelsedetektor = dåligt
Alltså måste jag skippa larmet de dagar jag städar....
....därför slog det mig, när jag hittade en gammal webcam, att det borde finnas något lämpligt program som förvandlar min dator till en övervakningsmackapär. (Jag kan ju rikta bort kameran från just golvet...)
Lite googlande har lärt mig att det finns en uppsjö olika varianter så jag behöver hjälp att gallra.
- Programmet skall ta bilder med kameran när det händer något (rörelse)
- Bilderna skall helst kunna mailas automagiskt
- programmet skall helst vara gratis eller finnas tillgängligt på alternativa nedladdningssajter..
Du bör ha mer erfarenhet av programmet än att du nyss hittade det på google för även jag kan googla, jag vill ha hjälp att gallra.
Jag har ett larm med rörelsedetektor...
Jag överväger att köpa en robotdammsugare som städar när vi jobbar...
Robotdammsugare + Larm med rörelsedetektor = dåligt
Alltså måste jag skippa larmet de dagar jag städar....
....därför slog det mig, när jag hittade en gammal webcam, att det borde finnas något lämpligt program som förvandlar min dator till en övervakningsmackapär. (Jag kan ju rikta bort kameran från just golvet...)
Lite googlande har lärt mig att det finns en uppsjö olika varianter så jag behöver hjälp att gallra.
- Programmet skall ta bilder med kameran när det händer något (rörelse)
- Bilderna skall helst kunna mailas automagiskt
- programmet skall helst vara gratis eller finnas tillgängligt på alternativa nedladdningssajter..
Du bör ha mer erfarenhet av programmet än att du nyss hittade det på google för även jag kan googla, jag vill ha hjälp att gallra.