Watz äntligen nr.1

Goodstuff skrev:
Det är ju perfekt!
Nu är Lime våran ghostwriter för RR med inriktning mot svensk dagspress! :Rockbanan

Jorå, skulle jag nog kunna ta på mig om jag vore ute på alla tävlingar, kände alla förare o.s.v.

Återkom om ett par år.

Jag är mest förvånad över att SVEMO's racingsektion inte har någon sådan person...

Nyteknik skrev:
Helt rätt. Det kräver ju dock en del och det är lite konstigt att inte Watz har någon som gör detta åt honom.

Managers kostar pengar, familjen watz jobbar ju arslet av sig för att fredde ska kunna köra. Men just den sidan, dra in sponsorer/marknadsföra sig skulle de nog behöva hjälp med. Jag vet att de letat manager/agent, men det är inte helt enkelt, de flesta duktiga sådana är redan upptagna.
Men vet någon någon, så tipsa fredde om vem..

Lime skrev:
Jorå, skulle jag nog kunna ta på mig om jag vore ute på alla tävlingar, kände alla förare o.s.v.

Återkom om ett par år.

Jag är mest förvånad över att SVEMO's racingsektion inte har någon sådan person...

Vi är inte fler förare än att du skulle lära känna de flesta om du dök upp på ett par race eller tre ;)
Så några år behövs inte, en bra början är att komma till karlskoga SM/SO ;)

Jag känner massor med managers och agenter. De har dock det gemensamt att de antingen är dumma i huvudet, inkompetenta, skurkar och alla jobbar med musik. De flesta skulle jag inte ens vilja låta sätta klorna i mina värsta fiender.
Sportagenter med inriktning på motorsport är ovanliga, jag vet en men han är en skurk, och de som har lite koll på motorcykelracing är nog ännu färre.

Nyteknik skrev:
Vi talar ju inte om en Jerry Maguire här utan någon vänlig själ som skriver bra och som mot en blygsam ersättning håller media underättad.

Det finns det ju iofs redan. Fast Fredde brukar omnämnas iaf i Corren så blir det inte några sponspengar för det, och det är där skon klämmer.

Goodstuff skrev:
Jag känner massor med managers och agenter. De har dock det gemensamt att de antingen är dumma i huvudet, inkompetenta, skurkar och alla jobbar med musik. De flesta skulle jag inte ens vilja låta sätta klorna i mina värsta fiender.
Sportagenter med inriktning på motorsport är ovanliga, jag vet en men han är en skurk, och de som har lite koll på motorcykelracing är nog ännu färre.

Precis som du känner jag en hel del både inom musik / motorsport. Lustigt att vi båda har samma erfarenheter av dem. Kan vara förbannat roliga att ta en bira och ljuga lite med, men att ingå i affärsverksamhet med dem? Nej tack!

Det klaffar inte eftersom svensk dagspress inte skriver om motorsport med undantag för F1, Kenny Bräck och Expressen som sponsrar STCC.

Enda gångerna de skriver är ju vid olyckor, som tex Falkenberg senast där TT skrev en artikel och startkraschen, fylld med faktafel, men absolut ingenting om resultat eller tävlingen som sådan.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Det klaffar inte eftersom svensk dagspress inte skriver om motorsport...

Där är vi tillbaks till ruta ett. Ingen vet vem Watz är. Så vem skulle vilja läsa om EM etc? Det måste bli intressant på samma sätt som annan skit i kvällstidningarna upplevs som intressant av pöbeln.

Nyteknik skrev:
Vi talar ju inte om en Jerry Maguire här utan någon vänlig själ som skriver bra och som mot en blygsam ersättning håller media underättad.

Namnet Jenny Dötz faller på mina läppar.
Var är den största rr-nörden när hon bäst behövs?

Peno skrev:

Förmodligen på en välbehövlig semester från sporthoj.com –*men nog skulle hon vara en mycket bra ambassadör för Watz i förhållande till svenska medier.

Peno skrev:

Hon är i Borås och hälsar på släkt och vänner så hon surfar inte speciellt mycket just nu, men jag ska säga till henne om denna tråden.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back