Watz äntligen nr.1

Ben skrev:
Vem är snabbast? Johan Stigefelt eller Watz?

Det kan man älta om i evigheter, men faktum är att de killar som Watz rastar i EM(Molina,Rous,LeBlanc) faktiskt både har kvalat ut och kört ifrån Johan Stigefelt i år.

Min personliga uppfattning är att Johan Stigefelt inte hade haft en chans att slå Watz i år om bägge hade haft samma material och jag tror dessutom han kommer få det tufft att hålla Watz bakom sig i de inhopp han kommer göra......

Chris Ash skrev:
Det kan man älta om i evigheter, men faktum är att de killar som Watz rastar i EM(Molina,Rous,LeBlanc) faktiskt både har kvalat ut och kört ifrån Johan Stigefelt i år.

Min personliga uppfattning är att Johan Stigefelt inte hade haft en chans att slå Watz i år om bägge hade haft samma material och jag tror dessutom han kommer få det tufft att hålla Watz bakom sig i de inhopp han kommer göra......

ehh, när skulle rous/molina och le blanc slagit stiggy?

oFFkeFF skrev:
ehh, när skulle rous/molina och le blanc slagit stiggy?

Jerez kval

Molina 1.48.04
Stigefelt 1.49.61
Rous 1.50.83

Jerez Race(Blött)

Stigefelt 2.02.427
Molina 2.02.628
Rous 2.03.850

Stigefelt och Molina låg och kölrde jämnt hela racet ända till Molina vurpade

LeMans kval

Rous 1.41.607
LeBlanc 1.41.855
Stigefelt 1.42.121

LeMans race

Rous 1.41.139
LeBlanc 1.41.610
Stigefelt 1.42.603

Här blev Stiggy klockrent ifrånkörd av de båda EM-herrarna ända till han vurpade.

musse skrev:
Så en snubbe som sitter uppkopplad mot internet och surfat in på sporthoj.com behöver hjälp med hur man söker info ? haha !! :tummenupp Lite krav kan man väl ha på besökare och medlemmar på sporthoj.com eller ? SH.com:s vänliga tips: SÖK EFTER SVAR INNAN DU FRÅGAR!" :fatta! För tänk om man varje gång man skall rr-tjata lite om motogp måste berätta vem Rossi eller Checa är ?? :huvet Plus att hur kul blir ett forum som ständigt upprepar samma ämne om och om igen ???

Och sedan tack vare Sporthoj.com har mer rookiesar tillkommit de senaste åren? Ja det är kanske därför det är heta diskussioner om regler, vett och etikett i just rookieklasserna. För precis där som här kan inte folk först ta reda på info/regler innan de kör på.
Nu var jag stygg igen :huvet not sorry !!

Jösses!

sandstream71 skrev:
Lite text om vem Watz är och vad han vunnit kanske skulle få fler att uppskatta inlägget...
Watz behöver ingen presentation i racingforumet. Faktiskt.
Ska vi lägga upp en presentation av Rossi varje gång vi postar nåt om honom också? Så självklart är det att man vet vem Watz är. Faktiskt (igen).

musse skrev:
Mållös ? Har den påverkan på flickor med !! :)

Hahaha, nä, men jag tyckte inte det var idé att tjafsa om saken. Om du stör dig på folks frågor är det ok för mig. Jag stör mig inte. :)

Aftonbladet och motorsport är verkligen ett sorgligt kapitel. Har de med någonting så är det en kraschbild och sedan fel namn under bilden som är från förra årets tväling, ungefär...

Bra att Corren skrev lite mer i varje fall.

No1 skrev:
oFFkeFFen, sluta försvara "Stiggy" för glatta livet innan vi inser att du faktiskt är kär i killen!!! :kär

No1...

Eller för en del tröga personer som inte inser att det går fördjävla fort i VM, även i kön..

edit: De flesta håller ju med om att Fredde kör fort som satan, konstigt att stiggy är så kass då när han oftast åker fortare..

Goodstuff skrev:
Aftonbladet och motorsport är verkligen ett sorgligt kapitel. Har de med någonting så är det en kraschbild och sedan fel namn under bilden som är från förra årets tväling, ungefär...

Bra att Corren skrev lite mer i varje fall.

Exakt.
Döm därför om min förvåning över att Göteborgs-Posten numera i vart fall anger resultaten - redan nästföljande dag - efter GP-loppen. Plats 1-3 plus uppgift om Stiggys placering. (Det senare är faktiskt mer än man ibland får reda på via Djuråspårts kommentatorer i livesändningen)

Peno skrev:
Hahaha, nä, men jag tyckte inte det var idé att tjafsa om saken. Om du stör dig på folks frågor är det ok för mig. Jag stör mig inte. :)
Du stör dig om jag stör mig stör dig inte men jag stör om du stör du dig inte. Hur fan blir det här nu? :) Att jag gillar att tjafsa och inte du hör inte hit utan Whats is Watz, Kilowatz och senaste EM Terawatz, :Bugar Grattis Fredrik Watz! Stridsyxan nergrävd i Bollebygd så har vi lika långt dit. :arsele

tips

Om man vill ha mer publicitet i vår rikspress, tipsa inte bara redaktionerna om att "nu har han vunnit igen i Anderstorps GP, Emmerson Han... paldi."

Nä, skriv ihop en hel liten artikel och skicka gärna med en liten bild eller två och så dumpar man hela skiten i sportredaktörens mailbox. Då är det bättre chans att man får med något.

Ett bra format är då att skriva två olika artiklar. Den ena i notisform med bara det viktigate typ "Kvalade in som 4:a och stod alltså i första led. Körde upp sig till andra plats efter ett mycket hård fight med BlaBla. XX sa efter loppet att det äntligen känns som om det börjar släppa."

Alltså kort och koncist.

Sedan är det bra att skriva en lite lägre artikel, typ 300-600 ord. Till den ska man gärna bifoga alla fakta man har om bana, hoj, person o.s.v. och skicka med varje gång.

Det är förvånandsvärt vad bra effekt man får. Har sporten lite rum över så tar de ofta in notisen. Har de total nyhetstorka så tar de in den större. Skrev själv för några år sedan en hel del om kanot...

Det är ju perfekt!
Nu är Lime våran ghostwriter för RR med inriktning mot svensk dagspress! :Rockbanan

Lime skrev:
...skriv ihop en hel liten artikel och skicka gärna med en liten bild eller två och så dumpar man hela skiten i sportredaktörens mailbox.

Helt rätt. Det kräver ju dock en del och det är lite konstigt att inte Watz har någon som gör detta åt honom.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back