Wannabees se hit!

Nyteknik skrev:
1-9: Jag förmedlar som sagt kontakten till leverantören - som kan svara på alla frågor.

10: Jag har fått en offert från Tony och har alltså kunnat jämföra priserna. Skillnaden är inte obetydlig. Framför allt tillåts man som beställare att vara mer flexibel/kreativ med denna modernare teknik. Och till en lägre kostnad.

Jag håller med dig att man kan vara mer flexibel, men tyvärr så ser dessa tryck väldigt oproffsigt ut, plastaktigt..Det finns en anledning till varför tekniken som Tony använder används av 95% av internationella förare (och Sverige). Men visst, även om Tony är en mkt god vän till mig så ska jag prova och se om det håller.

Håller det så är det ett bra alternativ.
Men att brodera upp enstaka märke är inte dyrt. Det görs väldigt fort om man bara har en högupplöst bild. www.mera.se gör alla typer av tygmärken, även i mindre upplaga.

Proffsiga dekaler ( från ev viss person på forumet), och proffsiga märken ska kosta lite. Och ser alltid bra ut.

Mvh//ZS

Bifogat

• proffsigt.jpg
    proffsigt.jpg
    24.5 KB · Visningar: 103
Nyteknik skrev:
Det är inte omöjligt att bilden på Ullis går att reproducera med den här tekniken. Men kolla med upphovsmannen först så att du inte gör dig skyldig till intrång i någons copyright.

Är det en bild på en "skrevande" tjej?

Zilversurfer skrev:
Jag håller med dig att man kan vara mer flexibel, men tyvärr så ser dessa tryck väldigt oproffsigt ut, plastaktigt...
Plast ser förstås plastigt ut. På gott och ont. Jag har ännu ingen egen erfarenhet men ska testa att beställa eftersom jag är nyfiken och tyckte att Tony var för dyr.

Zilversurfer skrev:
Men att brodera upp enstaka märke är inte dyrt. Det görs väldigt fort om man bara har en högupplöst bild. www.mera.se gör alla typer av tygmärken, även i mindre upplaga.
Mailade dem och det går bra att beställa 1 märke men man får betala för 50 st eftersom det är minsta antalet de debiterar :(

oproffsigt...??
detta är inte bara ihoppslarvat, jag har testat ut det under 3år.
håller kanonbra, blir inte blött, skyms inte av kondense, kan vara extremt detaljerat...
Zilversurfer skrev:
Jag håller med dig att man kan vara mer flexibel, men tyvärr så ser dessa tryck väldigt oproffsigt ut, plastaktigt..Det finns en anledning till varför tekniken som Tony använder används av 95% av internationella förare (och Sverige). Men visst, även om Tony är en mkt god vän till mig så ska jag prova och se om det håller.
Mvh//ZS

Bifogat

• rygglarge.jpg
    rygglarge.jpg
    69.8 KB · Visningar: 93
  • frontlarge.jpg
    frontlarge.jpg
    49.7 KB · Visningar: 81
Last edited:
sandstream skrev:
Mailade dem och det går bra att beställa 1 märke men man får betala för 50 st eftersom det är minsta antalet de debiterar :(

Ring till dom istället, jag har gjort mindre antal. Man får fjäska lite och berätta situationen.

Egentligen borde jag inte argumentera med dig, utan bara fråga, vad är problemet för dig med att det kommer ett alternativt sätt att piffa upp sitt skinnställ? men..
1. Ett som är följsamt och hållbart
2. lika bra eller dåligt som nått annat, se bild (broms-lowside kurva 1 knutstorp, hög fart)
3. nej men hela märket, lägre pris vid återbeställning
4. ja
5. Nej, det är inte det dom jobbar med
6. se ovan
7. Berra har också åkt med det, jag har åkt med det i tre år.
8. ....
9. Det som sitter tvärs över min rygg och puckel är 44cm, större storlekar går att få
10. ...
Zilversurfer skrev:
1. Vad är det för material ?
2. klarar det en vurpa ?
3. Kan endast tex 1 bokstav bytas ut?
4. Är det UV beständigt?
5. Vid eventuell vurpa, har förtaget samma skinn som tex spyke,Alpinstar etc?
6. Kan detta förtag reparera skinnställ? Så man slipper anlita 2 företag.
7. Vilka fler referenser finns än Petter?
8. Vilka priser har du från Tonyz?
9. 40 cm??? Om du ska sy över puckeln lär det inte räcka.
10. Har du Nyteknik anlitat Tony? Eftersom du vet/tror vad han tar betalt.

Bifogat

• skada.jpg
    skada.jpg
    70.4 KB · Visningar: 89
R2 skrev:
Egentligen borde jag inte argumentera med dig, utan bara fråga, vad är problemet för dig med att det kommer ett alternativt sätt att piffa upp sitt skinnställ? men..

Jag har inga problem! Men tydligen finns problem med att något ifrågasätts! Om det nu görs reklam för ett företag eller alternativ, och jag har vissa frågeställningar så är det väl inte att argumentera med mig utan bara svar på mina frågor, eller? Sen att tro andra alternativ alltid är dyrare är fel..

Mvh//ZS

jaja, vi är båda partiska i detta så för min del anser jag att vi lägger ner det snacket. ok? sorry om du tycker ja va tjötig eller nått..
frågor svarar jag gärna på, men inte nu, nu ska bussen byggas klart..

Zilversurfer skrev:
Jag har inga problem! Men tydligen finns problem med att något ifrågasätts! Om det nu görs reklam för ett företag eller alternativ, och jag har vissa frågeställningar så är det väl inte att argumentera med mig utan bara svar på mina frågor, eller? Sen att tro andra alternativ alltid är dyrare är fel..

Mvh//ZS

Last edited:
R2 skrev:
jaja, vi är båda partiska i detta så för min del anser jag att vi lägger ner det snacket. ok? sorry om du tycker ja va tjötig eller nått..
frågor svarar jag gärna på, men inte nu, nu ska bussen byggas klart..

Håller med fullständigt, vi kan slösa vår energi på annat. Vi ses till sommaren :tummenupp

Mvh//ZS

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back