vx800..nån som vet nåt om dem?

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
som rubriken säger.Vem vet något om vx800 och dess motor först o främst?
 
GST Spyder skrev:
som rubriken säger.Vem vet något om vx800 och dess motor först o främst?
Samma motor som Intruder 800. Lång hjulbas och flack gaffelvinkel för att vara en icke-custom vilket gör den sävlig i uppförandet.
50 hkr i motorn gör den inte heller till nån raket direkt även om den lär vara driftsäker.

Inte direkt nån sporthoj alltså...
 
ok, tänkte int eha den orginal direkt utan bygga om för kul men vill ej börja med en dyr hoj så....det räcker för mig. Tror den har toppfart på 180-190 men för en glidarbåge så räcker det i alla fall. Samma som i Intrudern alltså..ok då vet jag lite mer..Tack tack :-)
 
det kunde ha blivit en riktigt cool och rolig båge det där, med v-motor o allt.
synd bara på styrgeometrin och fälgarna, riktiga ekrar e så mycket snyggare.

...bara mina two cents
 
farbror hade en förr o han tyckte den gick riktigt bra..åtminstone under 100km/h
e väl lite annorlunda utväxling än sin glidarbroder.
såg en vx för nåt år sen som hade ekerfälgar..
ganska snyggt..sen ett lågt cliponstyre så har man en ganska fräsig caferacer...men de e ju inte så mycke mer då :tungan
 
Jag hade en -91a ett par år i början av 90-talet! Det är välan ingen racer direkt, men eftersom hojen är smal gick det att köra undan rätt bra i alla fall. Motorn är inte riktigt samma som i Intrudern - Andra kamtider etc tror jag så motorn blir lite spetsigare och varvvilligare. Med ett par enkla handgrepp tar du bort trottelstrypningen och vips får man 65 hästkrafter i stället :)
En nackdel är att den var lite ryckig på riktigt låga varv.

Men som sagt ovan.....Lång hjulbas och flack gaffelvinkel gör den knappast till en racer, men betydligt mycket mer bekväm och stabil. För mig var den då en perfekt återfallshoj till att börja med.

\\BosseB
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top