VW Polo bra andrabil?

Jo det finns alternativ, bara de drar lite soppa.

Vilket jag inte tycker Polon gör baserat på era uppgifter här, men de e klart, gör den det i stan / kallstart så är det ju helt ok.
min Vectra drar 0.7 på landsväg men över 1 i stan/kallstart.

Ska lägga en massa mil i sommar och vill får tag i nått löjligt bensinsnålt,
och bilen får eg se ut hur som helst, men gärna hålla ihop hyfsat.

Hur mycket får den kosta? Toyota Aygo är en väldigt trevlig småbil som drar ca halvlitern/mil (gäller modellen med automat (som för övrigt funkar väldigt bra) den manuella lär väl vara dra mindre) som man kan hitta från ca 50.000 på blocket. Inga problem med den under tre år hos mina föräldrar.

Hur mycket får den kosta? Toyota Aygo är en väldigt trevlig småbil som drar ca halvlitern/mil (gäller modellen med automat (som för övrigt funkar väldigt bra) den manuella lär väl vara dra mindre) som man kan hitta från ca 50.000 på blocket. Inga problem med den under tre år hos mina föräldrar.

hade väl tänkt lägga 20000, och köpa i tyskland.

hade väl tänkt lägga 20000, och köpa i tyskland.

Varför Tyskland när det bara gäller en 20k- bil? Är de så mycket billigare att det lönar sig inkl hotell, hemstransport m.m.? Har funderat själv på något liknande, men får inte kalkylen att gå ihop riktigt.

Varför Tyskland när det bara gäller en 20k- bil? Är de så mycket billigare att det lönar sig inkl hotell, hemstransport m.m.? Har funderat själv på något liknande, men får inte kalkylen att gå ihop riktigt.

Mest för att utbudet är så mycket större.

Toyota Starlet av 80-talsmodell.

Komfort - nja..
säker - knappast
billig - som satan!

En polare har haft tre stycken, omöjliga att ta sönder, drar 0,45 och kostar noll i försäkring. Bara synd dom rostar som inget annat :(

det blev en 1liters -97á för 3900:- :-)
Den tickar/knackar lite i toppen som minskar när den blir varm, ett oljebyte borde lösa det ( ohc direkt på hydraltryckare tror jag),
vet ej vad den drar än, mätaren rör sig ju knappt så jag har inte hunnit mäta.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...