FettSnok
96% enligt läkaren
Det är magiskt dåligt att inte kunna göra cylinderväggar på tvåtusentalet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är magiskt dåligt att inte kunna göra cylinderväggar på tvåtusentalet
Nu har jag bara hunnit ca 4500 mil på min Transporter -15 med lilla motorn och DSG-låda, och jag känner inte direkt igen mig i er beskrivning att biljäkeln skulle vara kass. Växellådan hade ju bara problem om du använde bilen som taxi. Jag tycker den är ljusår före en Transit -14 eller en vito -12.
Jag har förvisso behövt pytsa i ca 2 liter motorolja under den här sträckan, men that's it. Tråkigt men knappast någon dealbreaker om man har för vana att bry sig om bilen. De andra två bilarna krånglade desto mer.
Tror det blir som jag sagt tidigare, VW och tyska politiker ser till att övriga fordonsindustrin granskas och när det sedan visar sig att det finns hela kennlar med lik i alla garderober så kommer det bli någon form av amnesti eller så hittar de på någon ny lag eller nåt annat ruttet.
För det här är så stort att det skulle kunna överträffa alla ekonomiska kriser vi haft i världshistorien om alla fuskare ska stämmas och åtgärda sina synder.
http://www.di.se/artiklar/2015/11/13/volkswagens-fusk-kan-vara-tillatet/Kryphålet i lagen låter biltillverkare ändra motorn prestandainställningar innan den testas
Nu har jag bara hunnit ca 4500 mil på min Transporter -15 med lilla motorn och DSG-låda, och jag känner inte direkt igen mig i er beskrivning att biljäkeln skulle vara kass. Växellådan hade ju bara problem om du använde bilen som taxi. Jag tycker den är ljusår före en Transit -14 eller en vito -12.
Jag har förvisso behövt pytsa i ca 2 liter motorolja under den här sträckan, men that's it. Tråkigt men knappast någon dealbreaker om man har för vana att bry sig om bilen. De andra två bilarna krånglade desto mer.
Nu har jag bara hunnit ca 4500 mil på min Transporter -15 med lilla motorn och DSG-låda, och jag känner inte direkt igen mig i er beskrivning att biljäkeln skulle vara kass. Växellådan hade ju bara problem om du använde bilen som taxi. Jag tycker den är ljusår före en Transit -14 eller en vito -12.
Jag har förvisso behövt pytsa i ca 2 liter motorolja under den här sträckan, men that's it. Tråkigt men knappast någon dealbreaker om man har för vana att bry sig om bilen. De andra två bilarna krånglade desto mer.
Men allvarligt, 2liter på 4500 mil?
Har den varit inne på service än?
Låter sjukt mycket om jag ska vara ärlig.
Sen har dom ju den "sköna" 2,8 liters V6:an. Hög oljeförbrukning, kunderna klagade...
Man "löser" problemet med att ändra siffran för vad som anses vara normal oljeförbrukning till 1 liter per 100 mil.
1.6 TDI eller 140hk 2.0an?
En bekant har en 2.0 140hk med DSG som gått ca 3000.
Den har de precis bytt dubbelmassesvänghjulet på..![]()
Så om det nu är så att lagstiftningen faktiskt tillåter biltillverkare att använda andra motormappningar under test, då kan väl det VW gjort knappast ens kallas för "fusk" som DI vill påskina? I mina öron låter det som att deras ingenjörer i så fall gjort sin hemläxa ordentligt och varit förbaskat kreativa.... Jag gillar kreativa företag.
Jag förstår inte varför bilägarna skulle vilja ha eller "kräva upprättelser" som DI uttrycker sig och upprättelser för vad?
Ska man inte byta olja oftare än så...?Nu har jag bara hunnit ca 4500 mil på min Transporter -15 med lilla motorn och DSG-låda, och jag känner inte direkt igen mig i er beskrivning att biljäkeln skulle vara kass. Växellådan hade ju bara problem om du använde bilen som taxi. Jag tycker den är ljusår före en Transit -14 eller en vito -12.
Jag har förvisso behövt pytsa i ca 2 liter motorolja under den här sträckan, men that's it. Tråkigt men knappast någon dealbreaker om man har för vana att bry sig om bilen. De andra två bilarna krånglade desto mer.
Ska man inte byta olja oftare än så...?
Jo, men på de flesta fordon tappar man ur den gamla oljan genom en bottenplugg snarare än att elda upp den vartefter...
När T4:an kom gick det utför med transporterserien. T3rna däremot var fina bilar att åka i för sin tid. Så länge man höll sig undan från boxermotorn, sugdieseln och tvåhjulsdrivna versioner då.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |