vurpade idag

copse

Guest
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=617372,00.html?from=sectionlinks0

Fick vobbel på framhjulet i ca 70-80, kommer ihåg flera sekunder att jag försökte parera/gasa/släppa sen var det blackout, vaknade av att sjukvårdsperonal spände fast min nacke osv, in i ambulansen.

Kommer inte ihåg nåt av själva kraschen

full skyddsutrustning räddade antaligen mig från stora skador.

lite bilder på hjälmen:

hjalm.JPG


hjalm2.JPG


Gjorde ct-röntgen på sjukhuset, hade bra ont, överallt, stack lite i fingrarna också, var bra jävla skraj när jag låg där att nåt var paj i ryggen eller nacken. Jag verkar ha landat på ansiktet.

Förutom helt tokstel i kroppen så har jag blåmärken och skrapåsår typ överallt. Kom precis hem och allt verkar funka som det ska, så hade väl tur i oturen!

Tack så mycket sigges för att du var med, kändes sjukt bra.

Nu har man fått sig en rejäl tankeställare ...

Hojjen klarade sig rätt bra, så känns ganska bra...vettefan hur sugen jag är på att köra mycket mer nu dock .... får se hur det blir med den saken
 
Last edited:

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Ort
uppsala
Hoj
. . . . .
shit tråkigt att höra att du gick omkull. Visst pratade vi lite om de i fredags innan ni drog hem? och så läser jag din tråd och tror inte det är sant. Skumt med 70-80 hade liknande hastighet när jag vurpa, verkar va farlig hastighet.

Skönt att det bara blev blåmärken, känner igen känslan av att inte veta hur illa det är innan dom gjort alla tester.

Krya på dej och hoppas vi tar en tur snart igen.
Du får väl ta en funderare och kanske åka liten runda när du är återställd,känna hur det känns.

M.V.H Johan / R.R.B
 

Pärpen

Can I Play With Madness?
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Ua
Hoj
ER6n-06 såld R1-01 såld
Fyfan, skönt att höra att det verkar ha gått rätt bra.
Krya på dig nu.

Förhoppningsvis blir det som en riktigt fet baksmälla, då brukar man ju säga till sig själv "nu var det fan sista gången". Det vet man vid det här laget hur det brukar gå.. :yoparty
Hoppas du kommer igen och vill köra igen!
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Tråkigt att höra.

Men tur att det gick så pass bra ändå, en vurpa i trafik kan ju gå lite hur som helst.
Du kommer antagligen vara mör och stel i kroppen ett tag framåt nu.

Krya på dig!
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Tråkigt att du gick omkull men skönt att höra att det gick så pass bra ändå.

Tack för att du skrev att det var du och vad som hände, jag tycker att det är rätt otäckt att läsa i tidningen, det lilla de skriver, och inse att jag troligtvis känner till personen det handlar om men inte har en aning om vem eller hur det gått.

Krya på dig.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Det ironiska var att vi träffade Kongo inne på Lelles som sade "Kör lugnt...eller ja, kör snyggt" Någonting i den stilen.
Blev inte mer än några minuters färd innan olyckan var framme.

Vädligt skönt att det gick bra iaf!
Vad fan!! Riktigt tråkig läsning :pannkyss Tur att du klarade dig så bra som du gjorde iaf!! Lycka till i läkande och fixandet av hojen!
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Men vad fan! En kollega berättade precis att han åkt förbi en olycka igår och sett er och ambulansen. När han beskrev ena motarden och killarna i skinnställ, kom jag genast att tänka på er :(

Skönt att läsa att du iallafall verkar må bra efter omständigheterna.
Krya på dig!
 

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
*host* Nej?
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=77-AV_ID=617372,00.html?from=sectionlinks0

Fick vobbel på framhjulet i ca 70-80, kommer ihåg flera sekunder att jag försökte parera/gasa/släppa sen var det blackout, vaknade av att sjukvårdsperonal spände fast min nacke osv, in i ambulansen.

Fan, killen...djävulskt skönt att höra att du klarade dig så pass bra ändå. Fick precis höra av Kongo vad som hade hänt. Du får höra av dig om man kan hjälpa dig med nåt, åka och handla eller så. :) Jag har inget körkort, men jag kan fan cykla!

Sköt om dig nu, du får fortsätta skriva här lite ibland om hur det går.

/Johannes
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Krya på dig! Försök komma ut och kör lite sen när du mår bättre, annars så finns riksen att du blir rädd och slutar åka hoj för alltid! Tur att det gick så pass bra som det iaf gick!
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
SKönt att du klarde dig så pass bra!

Bara att vila lite nu och sedan är det bara att ut och lufta hojen igen!
 

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
*host* Nej?
Tack för alla snälla ord.

Vaknade nyss, riktigt ont i huvudet och nacken, höften är svullen och öm, men mår för övrigt helt prima.

Tack metropolis :) Men jag fixar nog att handla och så själv, hehe

Trodde att om jag skulle vurpa så vore det bakåt eller framåt, det här med vobblet var jag inte beredd på ...

Tack igen!

Hey, inga problem. Bara att säga till. ;) Härligt att höra att du mår fint förutom att du är blåslagen. Fortsätt krya på dig.
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
Man får rysningar i kroppen varje gång det står om en olycka i UNT!
Man får sig en tankeställare och inser hur lätt det kan hända.

Skönt att höra att det gick så bra som det gjorde.

Krya på dig:pannkyss
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Trist att höra :( Skönt att du klarade dig ifrån större skador iaf. Vobbel är läskigt och man vet aldrig hur det slutar. Orsakades vobblet efter bakhjulskörning eller körde du på något i vägen? Låt inte den här vurpan avskräcka dig från hojåka. Ta det som en läxa och ha respekt för trafiken men sluta inte kör pga det.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Trist situation copse! Du kan tacka din lyckliga stjärna att det inte slutade mer olyckligt, typ brutna armar eller ben eller ännu värre. Du verkar vara i hyfsat god vigör i alla fall.
Att du reflekterar över din fortsatta hojåkning är normalt. Du kommer över det. :tungan

Sköt om dig nu och se till att du lär dig någonting av det som hänt. Du skall inte bli rädd att köra hoj.
 

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Aj, fifan.. skönt att det gick bra med dig iaf!

Och fint att inte hojen verkar ha tagit så mycket stryk heller.. sånt man grämer sig mest över när man själv klarat sig någorlunda helskinnad ju.
 

Gabor

Guest
Alla bord klota lite då å då, kanske det skulle bli lite lugnare på vägar å gator då. Tänkvärt.

Tur i oturen du hade, synd att sånt händer. Krya sig nu, åså snabbt ut å kör igen, innan det sätter sig som ett tvivel i hjärnan. Försök att minnas vad du gjorde innan, så kanske det ger en aning om varför hojen betede sig som den gjorde.

Blöt vägbana, hastigt byte av placering, ett brunslock, ooops, omkull....:va
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top