vurpade idag

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Jävligt trist men sånt som händer, upp i sadeln igen bara så du inte får griller i huvet. De e bara o ta't lite softare ett tag innan det känns bra igen, trist men sant. Bra att du klara dig utan större skråmor iaf!!!
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Tråkigt, men skönt att du klarade dig bra! Som flera andra sagt tidigare. Försök att komma upp på hojen så snart du kan. Risken finns ju annars att du tappar suget helt. Vem vet. Det kanske kan hjälpa dig att bearbeta vad som hände.

Krya på dig!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000

Därför känns lite olustigt att tänka på att köra som vanligt igen ... dessutom är morsan och alla andra förtvivlade, och vill att jag ska sälja hojen osv.
Har själv krachat hårt för länge sedan, iof med 125:a, det gick i runt 120 km/h in i en vänstersvängade bil som körde ut framför mig, och visst av det olustigt första gången man satte sig på hoj igen, speciellt vid olycksplatsen, men gör som jag, ta lärdom av det som hände och upp på hojen igen! Jag dubbelkollar ALLTID efter den händelsen om bilförare har ögonkontakt, du behöver ju inte wheela när det är blött t.ex...

Lycka till med allt försäkringsstrul så syns vi snart på hojarna igen!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har själv krachat hårt för länge sedan, iof med 125:a, det gick i runt 120 km/h in i en vänstersvängade bil som körde ut framför mig, och visst av det olustigt första gången man satte sig på hoj igen, speciellt vid olycksplatsen, men gör som jag, ta lärdom av det som hände och upp på hojen igen! Jag dubbelkollar ALLTID efter den händelsen om bilförare har ögonkontakt, du behöver ju inte wheela när det är blött t.ex...

Lycka till med allt försäkringsstrul så syns vi snart på hojarna igen!

Nu förstår jag inte hur du tänker, hur ska man köra när det är blött då? Man måste ju ta fart på bakhjulet för att kunna köra på framhjulet när man ska stanna:va
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor

Det som är otäckt är ju dock att det lika gärna kunde varit en bil eller ett träd eller en lycktstolpe eller whatever som jag åkt in i, då hade det ju inte varit lika kul, är ju enbart flyt att det gick som det gick. Därför känns lite olustigt att tänka på att köra som vanligt igen ... dessutom är morsan och alla andra förtvivlade, och vill att jag ska sälja hojen osv.

Det där med flax o så vet jag om mina 9 liv är redan förbrukade.
Har missat lyktstolpar o stenar o skit(bilar)..
Tror jag lagt omkull en 20 tal ggr, moppen har för det mesta klarat sig fint o jag lika så. Förutom lite handleder o knän o några revben som gått utav lite då o då=(
Allt ifrån rullgrus till överhettade däck.
Sedan att man är europas kassaste mc förare spelar ingen roll:näsblod
Kul när det går fort i kurvor helt enkelt...
Min mor är inne på din mors linje helt och hållet även fast hon erbjudit mig skjuts nu ner till gotland ring.
Så helt omöjliga är dem ej.
Nu får du se till att krya på dig!
Kul att se att det repar sig!
 

Voice

Let freedom ring with a shotgun blast..
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
*host* Nej?
Nåväl, har ringt fsbolaget nu och ska väl lämna in hojjen på lelles, dom klippte sönder ryggskyddet och skinnjackan osv, och måste ju ha en ny hjälm också.

Stäm dem för att de klippte sönder grejerna ;)

Nej, men glad att allt gått så bra med dig. Du får ta det lugnt och känna efter, helt enkelt. Kommer säkert tillbaka till suget, förhoppningsvis. Hojåkarna här på forumet lär ju veta mer om saken än jag, men jag hoppas det blir kanon i slutändan.
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ofan, här är man borta ett par veckor så får man läsa sådan här läsning. Skönt
du klarade dig bra iaf :tummenupp
Lycka till med f-bolaget o allt annat runt detta!
 

BurningDucati

Sometime you win, sometime you looossee
Gick med
14 May 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 848 SF
Aj som fan! Hoppas du kryar på dig och att det reder sig bra! Se till att komma upp i sadeln så fort som möjligt igen!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top