Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Viffer skrev:Vad ska man kolla efter för att se om en hoj är vurpad?
Ska kolla på en ZX9-R -98 för 40´...![]()
styrviktertwinner skrev:skrapade motorkåpor,styrvikter,skrapade fälgar..
Hmmmwonderwizard skrev:kolla så det inte sitter ramskydd ,,,, jag vet att vissa köper sådana för att dölja skador ...
...sitter ramskydd på den.Det låter jag en kompis kollavon reisen skrev:Nåt som jag alltid gör när jag ska köpa (bil eller) mc är dra upp dem i närheten av topphastighet för att se att dem inte är trötta. Vurpskador på hoj kan ge wobbel vilket märks när kommer upp i hastighet. Inget allmänt råd egentligen ta upp den lugnt o fint i hastighet så det inte kommer som en överaskning om den börjar uppföra sig konstigt.
Med topphastighet menar jag inte 250-300 som vissa hojar gör idag...![]()
Där sa du nått! Brukar inte vara så slitet annars eller?SirCastic skrev:Titta och/eller känn på styrstoppen, alltså klackarna på ramen som tar emot när du svänger fullt åt något håll. På det flesta hojar så är klackarna inte utbytbara och djupa gropar eller svetsade/reparerade klackar tyder på att någonting våldsamt har hänt.
Hojen behöver inte vara lagd bara för att fotpinnarna är skrapade, det räcker att man kör normalt på bana så skrapar de i...zuki skrev:glöm inte bort undersidan på fotpinnarna som brukar skrapas upp vid vuuurp, och att hjulen spårar, dvs att dom går i jämn linje så att inte hojen har skev ram.
lycka till vid köpet![]()

von reisen skrev:Nåt som jag alltid gör när jag ska köpa (bil eller) mc är dra upp dem i närheten av topphastighet för att se att dem inte är trötta. Vurpskador på hoj kan ge wobbel vilket märks när kommer upp i hastighet. Inget allmänt råd egentligen ta upp den lugnt o fint i hastighet så det inte kommer som en överaskning om den börjar uppföra sig konstigt.
Med topphastighet menar jag inte 250-300 som vissa hojar gör idag...![]()

|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|