Vurpa pga hål i asvalten : (

Busgrabb skrev:
2108818 Vet inte vad gatan/korsningen heter faktiskt men om du kommer från Järntorget och kör alén in mot stan så är det precis innan första korsningen...

Låter som korsningen Parkgatan/sprängkullsgatan :tummenupp

Liknande....

Busgrabb skrev:
2107363 Tjena måste kolla med folket här, för nån måste råkat ur för något liknande.

La ner min nya blade igår i stan pga en jävla hål mitt i asvalten bredvid ett spårvagnsspår.
Hålet var stort och långt och jag hann bara se det sen låg jag ner, hade inte en chans att häva vurpan.
Styret gjorde maxutslag och sen gick det så fort så jag vet inte riktigt vad som hände men såg bara hojen glida iväg framför mig : (
Hålet är precis mitt i vägen och har uppkommit efter vintern med is och skit för jag körde på samma väg förra året och då var det inget sånt hål.

Vad gäller här med försäkringar och så ?
Det stannade några folk en en herre kom fram och sa att det finns försäkringar för sånthär och att han såg precis vad som hände och att han gärna vittnar och så fick jag hans kort.

Vägverket måste ju ha några skyldigheter här då det inte finns någon varningsskylt för hål eller liknande ?
Skadorna på hojen är inte jättestora med det kostar ju ändå som fan att reparera den då priserna är som dom är på sporthojsdelar.
Skinnställ och hjälm är med skadat och behöver bytas ut.

Har för mig att jag tidigare läst om ersättning från vägverket för taskiga vägar och liknande...

Förra veckan skrotade jag hojen pga så bulor och gropar som uppstår så här på våren.
Själv kom jag undan med blånagel och ett blåmärke på underarmen. Naturligtvis är även stället precis som hojen slut.

Pratade med min farbror som jobbar på vägverket och han sa att det kan vara knepigt med ersättning, men bra att anmäla händelsen iaf.

Förhoppningsvis får man försäkringspengarna inom en snar framtid och att man bestämt sig vad nästa hoj blir.....

Men f-bolaget ska väl först :fatta!

Warlock skrev:
2111762 Låter som korsningen Parkgatan/sprängkullsgatan :tummenupp

Stämmer bra det...har kollat upp det :)

Lone Wolf skrev:
2111867 Förra veckan skrotade jag hojen pga så bulor och gropar som uppstår så här på våren.
Själv kom jag undan med blånagel och ett blåmärke på underarmen. Naturligtvis är även stället precis som hojen slut.

Pratade med min farbror som jobbar på vägverket och han sa att det kan vara knepigt med ersättning, men bra att anmäla händelsen iaf.

Förhoppningsvis får man försäkringspengarna inom en snar framtid och att man bestämt sig vad nästa hoj blir.....

Men f-bolaget ska väl först :fatta!

Okay...jo jag pratade med dom idag med och det jag fick till svar var att det var betydligt fler som inte fick ersättning än dom som fick....suck, antar att man inte kan räkna med att få något men fyllde iallafall in blanketten och tog lite bilder på hojen och postade det hela :rolleyes:

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back