Vurpa i garaget..

Colinabo skrev:
2504302 ... Vad jag inte visste DÅ var att stödet fälldes upp automatiskt när man reste hojen och resten får ni gissa själva :rodnar

:va Den funktionen måste ha orsakat många vältningar.

Lade ner övningshojen stillastående precis bredvid instruktören. Kom in ganska fort efter ha tränat och skulle (hur dum får man vara) stanna hårt, direkt hoppa vänster av och från sidan fälla ner stödet. I hoppet vred jag styret höger och vikten går vänster...

Inte för det spelade någon större roll på den stackars hojen. På min egen mc sitter jag numera oftast kvar på och fäller ner stödet därifrån. :)

lite offtopic men inte så mycke

i samma veva är det alltid "den förra ägaren la den i uppfarten" osv osv osv...

man får aldrig höra... äh jag la ner den vid rödlyset... hehe :)

TukTuk skrev:
2504353 :va Den funktionen måste ha orsakat många vältningar.

Jo, man får trösta sig med att man säkert inte var ensam om det där :rolleyes: ...fast det såg nog ganska komiskt ut, Först ett litet nonchalant grepp i gashandtaget när man började vicka ner den mot vad jag trodde var stödet, sedan ett lite mer krampaktigt tag när jag tyckte att "nu börjar den väl luta lite väl mycket". Därefter ett kraftigt tag med båda händerna och slutligen med skräcken lysande i ögonen hänger hela min tyngd utmed sidan på hojen och följer sakta med i en slowmotionliknande rörelse när hojen sakta men säkert lägger sig på sidan. Allt detta följt av den första naturliga reaktionen när man ligger där ovanpå den välta hojen, att se mig omkring ifall att någon såg mig :hihi

Tappade den när ongen bestämmde sig för att hoppa av från den när hon åkte hem från dagis. :tummenupp

Tappade min 125:a i den ljuva åldern 16

Skulle rulla in den i garaget med stödet ner fällt, stödet tog i garageplattan och jag tappade balansen.

Fick tag om tanken och skrek som faen på att farsan skulle komma till undsättning. Givetvis gjorde han inte det och efter 5 min när jag hade fått nog och lät Cagivan falla mot golvet :näsblod

En liten spricka i kåpan blev resultatet och sen var man en erfarenhet rikare.

En på jobbet har parkerat omkull sin GPZ två ggr på rad :D

Jag sa åt han att ge fan i handbromsen när han har fullt styrutslag i 2km/t, sen dess har han klarat sig :tummenupp

Har tappat mina hojar ganska många gånger, vid garagevändningsträning och när jag försökte springa igång den själv en gång också... Den snyggast gången var när jag fortfarande övningskörde till A1 och skulle rulla ut hojen ur trädgården. Hade tryckt på mig alla grejer och skulle backa ut när jag stöter emot ett jävla däck som låg mitt i gräsmattan (där var tre andra i en fin hög bredvid) med högerfoten precis när jag ska sätta ner den. Vips ligger jag på sidan med hojen över mig och kan inte komma loss! Lyckligtvis hade ju farsan hunnit runt husknuten också så jag fick ligga där några minuter innan han fattade vad som hänt.. :näsblod

Har faktiskt aldrig tappat någon mc, peppar peppar.

Men jag lyckades med stuntet att inte köra in min förra bil i garaget så pass att porten gick fri när jag stängde den.

Fyra snygga repor i vingen, bara bita ihop och lämna in på lack, bilen var splitter ny och hade rullat 20 mil, gissa om jag var arg.

En tjejkompis lyckades med det mest korkade jag hört, backade ut bilen ur garaget med förardörren öppen, efter det var dörren jäkligt öppen:D

Min hoj är också tappad. Den stod på centralstödet och klanten som skulle rulla ned den glömmer skivbromslåset i. Den stöp förmodligen som en fura...
Det var inte jag....klanten var förra ägaren....
:7peta

tappat hojen en gång i garaget. Stod för en gångs skulle inte med hojen lutad mot höften utan gränslade skönheten. Kom lite snett och för att undvika att jag slog i morsans hoj (har larm) gjorde jag en snabb övning som resulterade i att mitt stöd och balans försvann. Eftersom mitt mc-motto är ben läker gratis, det gör inte hojen gjorde jag inga försök att kliva av den under fallet, så mina ben fick ta emot smällen :tummenupp Lyckades på något vänster få ut den fastklämda foten och körde lite enfotad benpress för att få upp den lyckligtvis oskadade hojen :tuttar

Har själv vart med om att hojen vält. Var dock min egen oeftertänksamhet som gjorde att det blev så. Var hos polaren och väntade på att killen med släpet skulle dyka upp. Cykeln står på grusgård med sidostöd i svagt medlut. Är innomhus och tittar på film när det börjar hällregna. Tänker inte mer på det. Efter 3-4 minuters hällregn hör jag en krash. Går ut och ser att cykeln rullat iväg ca 5-10 meter och landat på en hög med grundsten till grusväg. Vass och elak singel som resulterat i fula repor på plasten, men inget på tanken som tur är....

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2