Biltmore
Blood Group: Red
Kan man inte bara köra en vulklagning i det där hålet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men allvaret i det här fallet gällde väl vad som skulle kunna hända om ett plan flyger in i vulkanaska, inte just att det blev omdirigerat till annan plats?Medleklassvelourkärring reser utomlands första gången, planet får byta flygplats. Hon tycker det är "allvarligt".
Men allvaret i det här fallet gällde väl vad som skulle kunna hända om ett plan flyger in i vulkanaska, inte just att det blev omdirigerat till annan plats?
Så tolkade jag inte artikeln i pappersupplagan jag läste imorse.
Det var allvarligt att de inte visste var de skulle landa, som om det spelar någon roll. Jävla fån.
Det är som när den där Aftonbladet-kolumnistens son blev rånad av ett gäng araber i Husby, oj vad illa det var ställt med integrationen plöstligt.
För övrigt blir det med hög sannolikhet inget flyga för mig på söndag, går det att få info någonstans, jag orkar inte ringa resebyrån.![]()
Så tolkade jag inte artikeln i pappersupplagan jag läste imorse.
Det var allvarligt att de inte visste var de skulle landa, som om det spelar någon roll. Jävla fån.
Det är som när den där Aftonbladet-kolumnistens son blev rånad av ett gäng araber i Husby, oj vad illa det var ställt med integrationen plöstligt.
För övrigt blir det med hög sannolikhet inget flyga för mig på söndag, går det att få info någonstans, jag orkar inte ringa resebyrån.![]()
Men allvarligt. Hur skadligt är det egentligen att flyga i ett moln som inte ens syns. Detta luktar överdrivenhet och okunskap lång väg.
Men allvarligt. Hur skadligt är det egentligen att flyga i ett moln som inte ens syns. Detta luktar överdrivenhet och okunskap lång väg.
Skulle dom stänga av flera stora flygplatser i Europa, med miljontals drabbade, utan ordentlig grund?
Helt stängt i: Österrike, Belgien, Bosnien-Hercegovina, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Irland, Lettland, Nederländerna, Polen, Slovakien, Slovenien, Sverige, Schweiz och Storbritannien.
Delvis stängt i: Vitryssland, Ukraina, Kroatien, Frankrike, Italien, Litauen, Norge och Serbien.
Du tittade inte på bilderna som fanns på den länkade sidan i inlägget ovanför ditt va?
Det ÄR inte nyttigt.
Har sett några andra inlägg du gjort tidigare. Du arbetar som flygmekaniker eller inom industrin inte sant?
Det är "ft" här på forumet som är den riktiga flygnerden som kan ge svar på dina frågor
Tack för svaret. Vi får väl avvakta vad proffset har att säga.![]()
Ja, lite som att beslagta min nagelsax medan jag kan köpa mig en tvåliters whiskyflaska med praktiskt handtag 50 meter senare.
Drabbar sjukt många men ingen behöver pröjsa. Luktar fortfarande skumt detta.
Kan rekommendera inlägg 72 och länken där...![]()
Kan rekommendera inlägg 72 och länken där...
Rörande kolvmotorer vet jag inte. Det pågår en debatt för stunden. Är det riktigt mycket aska blir det skit av det, för då sätts luftfiltret igen illa kvickt. De flesta flygplan är då byggda så att filtret öppnar och man får in ofiltrerad luft, alternativt får man öppna filtret manuellt. Oavsett vilket får man in ofiltrerad luft i motorn.
Det funderas också på om vulkandammet är så fint så det tar sig genom filtret i tillräcklig mängd för att göra skada.
Väl inne i motorn är dammet ett väldigt bra slipmedel och man kan nog räkna med att flygning med vulkanaska i insuget käkar upp gångtid på motorn i rask takt, även om det inte blir några omedelbara drastiska konsekvenser. Den omedelbara frågan är ju då, framförallt i detta forum, vad konsekvenserna blir för markbundna fordon... och om dammkoncentrationerna är lägre vid marken av någon anledning. Jag misstänker (men vet inte, ren gissning) att det mesta av dammet håller sig en bit upp tills det följer med regn ner.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |