VTR1000f Firestorm

Mister NO

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
Honda VTR1000F
!Glad Midsommar!
Jag funderar på att köpa en Honda VTR Firestorm 2007-a och tänkte vad bättre än att få lite "feedback" från alla bikelovers där ute, så alla med några synpunkter...

!Glad Midsommar!
Jag funderar på att köpa en Honda VTR Firestorm 2007-a och tänkte vad bättre än att få lite "feedback" från alla bikelovers där ute, så alla med några synpunkter...

säljs dom fortfarande :va

Last edited:
!Glad Midsommar!

Har aldrig kört någon men jag provsatt en på Lelles för några veckor sedan, man sitter exakt som på min SV (inte så sportigt) enda skilnaden är att styret på VTR:en var smalare.
Nästa gång jag byter hoj blir det nog en sån.

snygga oxå! Gick inte att ta ner bilden men helt klart ett lyckat ansiktslyft :tummenupp

http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/aktualnosci/Honda_VTR/2007_Honda_VTR_Fr.jpg.html

NÄNÄNÄ, lugn nu, det där är visserligen snyggt, men det finns ingen VTR som ser ut så där, åtminstone inte -07:or. Dom ser ut som dom alltid gjort. Kolla på Hondas hemsida så får ni se: www.hondamc.se. Den bilden är en designstudie på hur en eventuell uppdatering av VTR skulle kunna se ut, jag har för mig att jag sett bilden i BIKE tidigare.
Troligen så är -07 en av dom sista årsmodellerna av VTR, eftersom Honda har prissänkt modellen duktigt i år (ca 15000:-).

Årsmod. 2007
Pris: 92 900 kr

Visste inte heller att det togs in 07or :confused: men ok då. Egentligen är det av mindre betydelse eftersom det är i stort sett samma hoj sen introduktionen 97.

Firestormen är en riktigt trevlig hoj, väldigt lättkörd och med en lagom sportig körställning. I jämförelse med andra litertwinnar känns den dock ett nummer mindre, inte minst motormässigt. Hade jag 92 900 att spendera och promt ville ha en twin skulle jag lägga dom på en SV1000 eller en lätt beggad SP1 alt Mille R. Mer mos och looks för pengarna tycker jag.

Jag skulle välja en vtr framför svn, visst svn har mer effekt men jag tycker det känns som vtren har mer botten vrid.

För det första: Du är puckad om du låter någon på SH välja hoj åt DIG. Det är DU som väljer DIN hoj!!!
Sen skulle nog inte Honda göra en modell så länge om det vore en dålig hoj.
Personligen så vibrerar den för mycket för mitt begynnande karpaltunnelsyndrom, men annars så var den kul att köra och behövde ingen tillvänjning. Det som brukar klagas på är väl bränsleförbrukningen.
Sen att den låter så förbannat skönt med slip-on är ju bara ett plus.

snygga oxå! Gick inte att ta ner bilden men helt klart ett lyckat ansiktslyft :tummenupp

http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/aktualnosci/Honda_VTR/2007_Honda_VTR_Fr.jpg.html

Knappast original, enligt Honda Sverige ser 07ans VTR utan som den jämnt har gjort, dvs

VTR1000F73_w800.jpg

För det första: Du är puckad om du låter någon på SH välja hoj åt DIG. Det är DU som väljer DIN hoj!!!
Sen skulle nog inte Honda göra en modell så länge om det vore en dålig hoj.
Personligen så vibrerar den för mycket för mitt begynnande karpaltunnelsyndrom, men annars så var den kul att köra och behövde ingen tillvänjning. Det som brukar klagas på är väl bränsleförbrukningen.
Sen att den låter så förbannat skönt med slip-on är ju bara ett plus.

Killen frågar om råd, vore väl :dummer att låta bli om det finns folk som vill dela med sig av sina erfarenheter? Är det inte det SH bla är till för?

Självklart ska han bilda sig en egen uppfattning vid en provkörning men det utgick jag ifrån att han visste.

!Glad Midsommar!

Bytte till en i våras. Är än så länge riktigt nöjd! Beror ju lite på hur du vill köra... Mycket bana lr mest väg o kanske nåra långturer. Kör själv det sista o då passar den kanon. Är inte nån extrem sportkörställning. Kört sp1 förut som känns fan så mycket stummare än vtrF. Kör man inte långturer på samma sätt. Firestormen inbjuder till mer blandad körning.

Jag hittade -06 som var nedsatta till 82 lapp på hondacenter i gbg. Va bara o slå till :) Skön känsla o rulla ut med 0 mil på mätarn!:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT