VTR 1000 F, något att ha?

Shit den här hojen blir intressant att hålla koll på!
Jag försökte komma förbi och titta i förra veckan men tyvärr var han bortrest då... jag får kolla närmare nästa gång jag passerar Stockholm.

Eller om det finns någon trevlig snäll Stockholmare med lite tid över tar en sväng förbi och scoutar läget :) :fyllisar

Förövringt det där med cutsen var dagens garv :rofl

fisken

Fördelar med VTR :

* Skön sittställning (Subjektivt. 1,76 lång, 80 cm innerbenslängd)
* Gött ljud
* Förhållandevis låg försäkring
* Hållbar som en stridsvagn
* Lättmeckad
* Snygg (Ok, väldigt subjektivt men ändå)
* Lätthanterad
* Motorkaraktären. Vrider fint från 4000 och drar ända till varvstopp utan svackor.

Neckdelar med VTR :

* Fjädringen bak kan vara grinig om man är lätt (under 80kg)
* Passagerarkomfort. Tunn dyna bak
* Två av allt gällande kammarna. Två kamkedjor, två sliders, två sträckare. Dubbelt så dyrt när det skall bytas, men å andra sidan så behöver det inte bytas mer än en gång / 10000 mil...
* Törstig (Motorvägskörning ~130 = 0,6L/mil. Bana ~max = 0,95L/mil. Förvisso ingen issue för mig, men andra verkar ju dö av det. Se nedan.)

Summan av kardemumman :
Det finns en anledning till att man faller för en VTR efter att ha provkört andra hojar. Den är ganska billig i inköp då det finns rätt många ute på marknaden. Försäkringen är inte heller den dyraste i världen då den klassas som 'sporttouring'.
Det man skall hålla koll på om man tittar på en importerad VTR är om den är strypt eller inte. Cyklar från Tyskland kan ha en strypning till 72kW. Den är relativt lätt att se då det sitter ett strypgummi på förgasarnas anslutning till motorn. Titta på dem och se om där står '72kW'. Dock så kan brickorna vara bortplockade och gummina sitta där ändå.
Det bästa sättet att bilda sig en uppfattning om hojen är att köra en själv, men detta är mina två cent.

Titta in på VTR.nu så kan du få fler tips och råd om vad som kan vara bra att tänka på.

M.v.h.

gillar man en hoj med halvtaskig prestanda , taskig hållning på vägen, soppastörstig... köp

Vet inte varför, men ditt bidrag till denna värld verkar inte vara så stort...

Var iväg och klämde på en idag. En 06 med 200 mil på mätaren som dom ville ha way to much för! Den blir det inte pgr av just priset! Men nu är det bestämt, en VTR blir det :)
Någon som har en till salu :)

f

Var iväg och klämde på en idag. En 06 med 200 mil på mätaren som dom ville ha way to much för! Den blir det inte pgr av just priset! Men nu är det bestämt, en VTR blir det :)
Någon som har en till salu :)

f

Allt är ju till salu för rätt pris... :D

Fördelar med VTR :

* Skön sittställning (Subjektivt. 1,76 lång, 80 cm innerbenslängd)
* Gött ljud
* Förhållandevis låg försäkring
* Hållbar som en stridsvagn
* Lättmeckad
* Snygg (Ok, väldigt subjektivt men ändå)
* Lätthanterad
* Motorkaraktären. Vrider fint från 4000 och drar ända till varvstopp utan svackor.

Neckdelar med VTR :

* Fjädringen bak kan vara grinig om man är lätt (under 80kg)
* Passagerarkomfort. Tunn dyna bak
* Två av allt gällande kammarna. Två kamkedjor, två sliders, två sträckare. Dubbelt så dyrt när det skall bytas, men å andra sidan så behöver det inte bytas mer än en gång / 10000 mil...
* Törstig (Motorvägskörning ~130 = 0,6L/mil. Bana ~max = 0,95L/mil. Förvisso ingen issue för mig, men andra verkar ju dö av det. Se nedan.)

Summan av kardemumman :
Det finns en anledning till att man faller för en VTR efter att ha provkört andra hojar. Den är ganska billig i inköp då det finns rätt många ute på marknaden. Försäkringen är inte heller den dyraste i världen då den klassas som 'sporttouring'.
Det man skall hålla koll på om man tittar på en importerad VTR är om den är strypt eller inte. Cyklar från Tyskland kan ha en strypning till 72kW. Den är relativt lätt att se då det sitter ett strypgummi på förgasarnas anslutning till motorn. Titta på dem och se om där står '72kW'. Dock så kan brickorna vara bortplockade och gummina sitta där ändå.
Det bästa sättet att bilda sig en uppfattning om hojen är att köra en själv, men detta är mina två cent.

Titta in på VTR.nu så kan du få fler tips och råd om vad som kan vara bra att tänka på.

M.v.h.

Vet inte varför, men ditt bidrag till denna värld verkar inte vara så stort...

Inte ?? Är rätt nöjd med inlägget faktiskt... Har själv haft en VTR -07 som i stort sett var ny när jag köpte den, jämnfört med andra hojar jag haft så är det det jag tycker om den hojen , trådskaparen ville ju veta vad andra ägare/tidigare ägare tyckte om hojen .
Och jag gav min synpunkt, om det nu stack i ögat på dig så får jag be så hemskt mycket om ursäkt :krama

men va f€%& :huvet är alla hojar skruvade eller krockade eller ladlagda osv osv? Finns det inga ärliga säljare längre :krama Nu vågar ju jag mig inte ut från under min sten! Får väl behålla min Bandit då :3freak

Hur vanligt fenomen är det att cyklar är skruvade med?

men va f€%& :huvet är alla hojar skruvade eller krockade eller ladlagda osv osv? Finns det inga ärliga säljare längre :krama Nu vågar ju jag mig inte ut från under min sten! Får väl behålla min Bandit då :3freak

Hur vanligt fenomen är det att cyklar är skruvade med?

Min är varken krockad, lagd, skruvad, eller stEeEt-fAajterbyggd...
Vill du har mer info så dra ett pm. ;D

Jag vet inte hur gammal VTR du vill ha, men min polare har en som jag tror att han ska sälja , -97, Lackad för ca 2 år sen pearlvit/svart pgv skadegörelse.... en riktigt fin VTR... om du är intr så kan du PM:a

Last edited:
men va f€%& :huvet är alla hojar skruvade eller krockade eller ladlagda osv osv?

Om du lugnar dig framåt våren så kommer det att finnas minst dubbelt så många ute på annons. Köpte en gammal -97:a förra våren som bara hade drygt 2000 mil på mätaren, helt original, och som var i närpå nyskick. Mycket fin hoj för en billig peng, om man inte behöver vara värst på gatan.

Jaaaa lugn och fin!
Det är väll inte svårare än att ringa föregående ägare, sällan den personen ljuger är min uppfattning, men det absolut enklaste sättet att få veta är ju att fråga!

Att du upplever att hojar är skruvade är inte precis unikt för VTRen... Samma problem för alla tror jag!

Ha is i magen och vänta till sluter på April!

Om du har en Bandit 1200 nu så kommer VTR´n kännas skitslö.

Sant, men han får bort homostämpeln med en VTR1000!

Last edited:
Rekommenderas.

Jag och far har en VTR tillsammans. Den var en bra kompromiss. Funkar finfint för både korta och mindre korta personer. Tillräckligt med effekt för både mig och pappa. Ingenting verkar gå sönder på den och försäkringen är ungefär lika billig på oss båda. Bra gubb- och cheyhoj. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman