heter din bror Johan och bor i Frändefors?
Det är enda tidigare ägaren som person.
Sen är det en mc firma, Johans MC-Service i Göteborg.
ja det är min bror
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heter din bror Johan och bor i Frändefors?
Det är enda tidigare ägaren som person.
Sen är det en mc firma, Johans MC-Service i Göteborg.
ja det är min bror
heter din bror Johan och bor i Frändefors?
Det är enda tidigare ägaren som person.
Sen är det en mc firma, Johans MC-Service i Göteborg.
ja det är min bror
Ja då är det verkligen någonting lurt om han skriver 700mil istället för 1200+... om han nu inte glömt en 1:a
gillar man en hoj med halvtaskig prestanda , taskig hållning på vägen, soppastörstig... köp
Samma här, och sedan upptäckte vi att vi glömt plocka av plastkåpan som sitter på till vardags...![]()
Var iväg och klämde på en idag. En 06 med 200 mil på mätaren som dom ville ha way to much för! Den blir det inte pgr av just priset! Men nu är det bestämt, en VTR blir det
Någon som har en till salu
f
Samma här, och sedan upptäckte vi att vi glömt plocka av plastkåpan som sitter på till vardags...![]()
Fördelar med VTR :
* Skön sittställning (Subjektivt. 1,76 lång, 80 cm innerbenslängd)
* Gött ljud
* Förhållandevis låg försäkring
* Hållbar som en stridsvagn
* Lättmeckad
* Snygg (Ok, väldigt subjektivt men ändå)
* Lätthanterad
* Motorkaraktären. Vrider fint från 4000 och drar ända till varvstopp utan svackor.
Neckdelar med VTR :
* Fjädringen bak kan vara grinig om man är lätt (under 80kg)
* Passagerarkomfort. Tunn dyna bak
* Två av allt gällande kammarna. Två kamkedjor, två sliders, två sträckare. Dubbelt så dyrt när det skall bytas, men å andra sidan så behöver det inte bytas mer än en gång / 10000 mil...
* Törstig (Motorvägskörning ~130 = 0,6L/mil. Bana ~max = 0,95L/mil. Förvisso ingen issue för mig, men andra verkar ju dö av det. Se nedan.)
Summan av kardemumman :
Det finns en anledning till att man faller för en VTR efter att ha provkört andra hojar. Den är ganska billig i inköp då det finns rätt många ute på marknaden. Försäkringen är inte heller den dyraste i världen då den klassas som 'sporttouring'.
Det man skall hålla koll på om man tittar på en importerad VTR är om den är strypt eller inte. Cyklar från Tyskland kan ha en strypning till 72kW. Den är relativt lätt att se då det sitter ett strypgummi på förgasarnas anslutning till motorn. Titta på dem och se om där står '72kW'. Dock så kan brickorna vara bortplockade och gummina sitta där ändå.
Det bästa sättet att bilda sig en uppfattning om hojen är att köra en själv, men detta är mina två cent.
Titta in på VTR.nu så kan du få fler tips och råd om vad som kan vara bra att tänka på.
M.v.h.
Vet inte varför, men ditt bidrag till denna värld verkar inte vara så stort...
men va f€%&är alla hojar skruvade eller krockade eller ladlagda osv osv? Finns det inga ärliga säljare längre
Nu vågar ju jag mig inte ut från under min sten! Får väl behålla min Bandit då
![]()
Hur vanligt fenomen är det att cyklar är skruvade med?
men va f€%&är alla hojar skruvade eller krockade eller ladlagda osv osv?
Om du har en Bandit 1200 nu så kommer VTR´n kännas skitslö.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |