Von Benzo

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag har fått totalhjärnsläpp...minns inte vem på SH som var med i gruppen men såg att ni släppt er skiva äntligen. Ville bara säga grattis..hoppade upp och ner när jag var inne på Carlings i Uppsala och dom gjorde reklam för er :banana
Grattis :yoparty

Känner en av dom och har svårt att tänka mig att någon av dom hänger här.
Tror du blandat ihop nåt.

Men shit vad konstigt. Jag satt och letade efter musik-tråden för att tipsa om just Von Benzo, också fick jag syn på den här tråden.

Tror inte heller att någon av dem hänger här just nu, dock har jag sagt åt gitarristen att regga sig, men tror inte han gjort det ännu. Får tjata lite till :rolleyes:.

Men....jo jag är säker på att det var här...hänger inte på så många forum :p
Jag hade aldrig hört talas om Von Benzo annars.
Har massor av deras demos som jag fick via msn ju men nu har jag inte kvar kontakten.
Hmm..har dom bytt någon medlem sen starten då?

Edit: Fan det här stör mig nu:va

Last edited:
Igår gick sångaren i Von Benzo vidare i Idol. Ska bli intressant att se hur långt han går då han är en lite udda fågel i sällskapet. :yoparty

[YOUTUBE-ID]0wXMnM2fQ0I[/YOUTUBE-ID]

edit: såg att det redan fanns en tråd.

Last edited:
yes, och på tal om medlemmar från Von Benzo som är på forumet så har min kille reggat sig... visserligen snart ett år sen, but still... Orange Haze heter han här, och är gitarrist i bandet :)

Ok... Varför delta i Idol om han har ett band som fungerar, varför då sälja sig billigt på det viset?
Bra musik för övrigt, inte originellt men skönt sound.

Ok... Varför delta i Idol om han har ett band som fungerar, varför då sälja sig billigt på det viset?
Bra musik för övrigt, inte originellt men skönt sound.

Därför att Idol inte är billigt när det är Baggarna och Carlsson som sitter vid spakarna. Det har gått från att vara någon kvasi-språngbräda till en plattform som kan få dig att gå från okänd till tokkänd.

Säga vad man vill om tvkåta kids som gör allt för att synas i TV, men Idol har gått och blivit en seriös plattform för att komma ut i världen med skivsläpp när man har svenska eliten som backar upp vinnaren.

Därför att Idol inte är billigt när det är Baggarna och Carlsson som sitter vid spakarna. Det har gått från att vara någon kvasi-språngbräda till en plattform som kan få dig att gå från okänd till tokkänd.

Säga vad man vill om tvkåta kids som gör allt för att synas i TV, men Idol har gått och blivit en seriös plattform för att komma ut i världen med skivsläpp när man har svenska eliten som backar upp vinnaren.

Stämmer nog. Känns som att kompetensen hos nuvarande juryn är något högre än Clabbe o Co. För att uttrycka det milt.

Annars är det väl alltid bra bara att få synas om man vill nå ut till folk. Om man har nåt att komma med vill säga.

Vilka som sitter i juryn är smått ointressant om man redan har ett band. Man är med för att nå ut till en större skara potentiella konsumenter. Hade jag varit i hans situation med den rösten har jag gjort samma sak, oavsett vad jag tycker om Idol (läs: skit).

Utan att ha tillgång till besöksstatistiken vädrar jag följande fråga:

- Har Von Benzossida på MySpace haft...??
a) lika många besökare som vanligt idag
b) fler besökare än vanligt idag
c) färre besökare än vanligt idag
d) Förbannat många fler besökare idag

Om inte D så iaf B. De fick ett snabbt besök av mig idag och det var mig veterligen första gången. Jag ser dock inte på Idol, det var trådarna här på SH som gjorde mig nyfiken.

Ja vi har haft typ 500 besök mer än vanligt på några timmar. Känns ganska bra :yoparty

/Nicke - Gitarrist i Von Benzo

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...