Helsingborgshårdrock som förtjänar att höras....

slänger in en notis om att Raised Fist har ett nytt album ute (nu? snart?) som heter Sound of the Republic, hört lite från det, helt UNDERBART! :yoparty :Bugar

Zandrah skrev:
Svinigt bra skiva! Bra köp :tummenupp
Jag vet.. är riktigt glad att jag köpte den (vill kolla upp äldre skivor med men de hade bara Stabbing the Drama) :yoparty
Har lyssnat i bilen hela kvällen och jag måste säga att den är skitbra..gillar det hårda men det är ändå melodiskt...me likey velly mach :)

Last edited by a moderator:
Kul att Soilwork togs upp.....Nicke i Von Benzo lirar nämligen gitarr i thrashbandet Terror 2000 som är frontfiguren i Soilwork, Björn Stridh, sidoprojekt.

Darkane är ett annat Helsingborgsband som kan vara värt att kolla upp....Klas Ideberg lirar också han i Terror 2000 vid sidan av.

www.darkane.com

Vonbenzo var riktigt sköna!

Violent Divine från Norrköping är ett, i mitt tycke, riktigt bra band.
www.violentdivine.se

För tillfället kan man bara "previewa" låtarna från de kommande albumet.
Smaka på "Rush You"!

Ni som bor i trakterna kring Norrköping kan varje tisdag och torsdag från kl. 18.00 och framåt lyssna till Arena: Rock på 100,9 Mhz.
Bara rock från Östergötland!

/ Johan

Det kommer snart mer bra rockmusik från Helsingborg, bland det bästa som någonsin gjorts, faktiskt. :rolleyes:

Stay tuned....

floodi skrev:
2111119 Nursey
du är cool :tuttar
Soilwork är hur ybergrymma som helst juuh
Tror att dom spelar på Hultsfred iår , och In flames också.

Jag missade In Flames när de brann ;) i Dublin :huvet

Kom dock just från Virgin Megastores där jag införskaffade 36Crazyfists (Snowcapped Romance) och Arch Enemy Stigmata (ville ha Doomsday Machine..men den var paxad :brinnerup och inte ens lite :tuttar funkade för att de skulle sälja den till mig) så ikväll skall det :yoparty

Och nu blev jag superglad att det kommit mer från Von Benzo..de är riktigt bra..jag längtar hem så man kan gå på en massa gig :)

Last edited by a moderator:
Zandrah skrev:
2005495 Svinigt bra skiva! Bra köp :tummenupp
samtliga skivor är suveräna, personligen tycker jag första och stabbing utmärker sig.
men även 5 och chainheart..

inte missat Devin Townsend hoppas jag...

Last edited:
Werzion skrev:
2005796 slänger in en notis om att Raised Fist har ett nytt album ute (nu? snart?) som heter Sound of the Republic, hört lite från det, helt UNDERBART! :yoparty :Bugar

Raised fist känns lite vilset... de verkar inte ha bestämt sig vad de vill ha sagt.. lirar en sån salig blandning i varenda låt att man blir yr i skallen... skönt iofs men... faan... fínns bättre att lyssna på

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026