Volvette vs. R1

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Haha, den ar fel filmad. R1an borde ha varit uppe i narmare 280-300kmh med all den tiden han fick pa sig. Han gasar fullt pa tvan eller nagot.

Min gamla gsxr 1000k6a kom upp i 180kmh pa nagon sekund, den dar filmen ar fake.

Men han är ju uppe i ca 289 mätarfart. Där verkar hojen inte orka mer och biler fortsätter öka.

Kan ju aldrig stämma, måste vara trikserifilmatt altihåppa :näsblod

håler med, heelt sjukt asså, en bil licksom :dummer

Last edited:
och vad händer om man smackar på en turbo på den hojjen.. vill man vara över-seriös, så går det ju att förlänga svingen också för den delen.. :)

Hhhmmm.... Kan hålla med om att ganska lite kan räcka på en slingrig väg om det sitter en stabil förare bakom ratten, men för att piska en hoj 0-300 på en rak väg vill jag gärna våga påstå att det krävs betydligt mycket mer än "ganska så lite"

Ja, en Volvo som är uppskrämd till 500-600hk är ju inte något nytt nu för tiden även om det självklart är mycket ponnys under huven, men inte om deet sitter en 8:a under den.
Det var ungefär det jag menade med "ganska så lite" i trimkretsar talat, ursäkta om jag var otydlig.

Nu för tiden så kan ju vilken fjunig 18-åring som helst med en B23 eller M20-motor få ut såna effekter utan vidare ansträngning, bara läsa lite på nätet och jobba lite extra på macken. Konsten är att få det att hålla också...

Det där är väl ändå inte riktigt helt sant? Även om en bil har en högre topp fart så tar det ju OFTAST en dag att komma dit?! Nu vet jag inte vad ditt ord ganska så lite innebär men en vanlig bil har nog rätt svårt för det de där du påstår..

Syftade naturligtvis inte på en otrimmad svenssonbil, men det ser du här ovan att jag ursäktar mig för min otydlighet.

och vad händer om man smackar på en turbo på den hojjen.. vill man vara över-seriös, så går det ju att förlänga svingen också för den delen.. :)

Den går snabbare... :va

Last edited:

Om du vara "smackar" på en turbo? då kanske det gör 300 sen så säger varvstoppet till :)

Back