Volvette vs. R1

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Som en Vis Raggare sa " En Volvo ,en Volvo en satans j.... Volvo " :D:D:D

+ Som Nicotin sa, Hadde inte hänt om det vart en Gsxr :fyllisar :tummenupp

Det är ju inget att diskutera , vid 0.20 släpper han upp gasen för att inte passera, syns ju på varvräknaren. Försöker man inte köra om spelar det ingen roll om man har gixxer eller inte.

står ju "top speed run" alltså dom tävlar inte, och ja r1 hade vunnit om dom hade gjort.

Definiera "vunnit". Det beror ju på vad man tävlar om.

Snabbast ax 0-100 = R1
Högsta toppfart = Traktorn
Snabbast upp till toppfart = Puch Montanan (Klipptes bort ifrån inledningen av filmen)

Last edited:
Riktigt sjuk sörti ! :Bugar men de jag förvånades mest över var att den höll sig stadig på vägen. Annars brukar de där pannsarvagnarna börja vingla & båta i 120 :D

Definiera "vunnit". Det beror ju på vad man tävlar om.

Snabbast ax 0-100 = R1
Högsta toppfart = Traktorn
Snabbast upp till toppfart = Puch Montanan (Klipptes bort ifrån inledningen av filmen)

jo sant iofs, men är ju skit i samma, för r1an hade ändå vunnit allt! annars hade den hetat r2a vilket den inte gör. :)

Last edited:
Finns ju helt klart ett o annat lik som dom skrämt liv i :tummenupp
Klassiker i repris, och det funkar ju även med överliggande kam/4cyl :D
[YOUTUBE-ID]AHdOPKb_9SM[/YOUTUBE-ID]

Finns ett gäng duktigt potenta volvo 740:s
Här är en annan som gör 0-250km/h på runt 8,7 sekunder[YOUTUBE-ID]HcrWE6jqU4E[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Men men..de e ju en stötstångsmotor :confused:
För att vara tekniskt kunnig som få - är detta ett lågvattenmärke, även om ironi :krama
Volvos motorer av senare snitt är ganska intressanta, med delad topp o dubbla överliggande, utan vippor o faaan utan stänger!
Dina båtar sjunker i sammanhanget :krama

Är det BARA jag som reagerar på att Volvon....

Helvete det är ju ingen V70-modell utan en suhr 745:a :gnissla
Då har de säkert lagt ned en Subba STi motor i den, eller en LT1...eller något.... ej original båtmotor dock!
Jörgen - du hade möjligen rätt igen, eller näh... :D

Detta är vad jag tycker är den bästa Car vs Slow Yamma movie... (vet, alla har sett den!), en Sukka hade LÄTT kört ifrån dem - speciellt med en tand mindre kugg fram o V-povver i tanken:
[YOUTUBE-ID]zbMStoxjD4M[/YOUTUBE-ID]

Av det som framkommit förut på SH när denna film las upp var att R1:an bara körde bakom för att filma.

Quotar det här så ingen missar det den här gången heller...

Den som tror att R1an gav full mutter bör genast testa att mata fullt på sin egen, då de uppenbarligen aldrig provat. :glömdet

För att vara tekniskt kunnig som få - är detta ett lågvattenmärke, även om ironi :krama
Volvos motorer av senare snitt är ganska intressanta, med delad topp o dubbla överliggande, utan vippor o faaan utan stänger!
Dina båtar sjunker i sammanhanget :krama

Är det BARA jag som reagerar på att Volvon....

Helvete det är ju ingen V70-modell utan en suhr 745:a :gnissla
Då har de säkert lagt ned en Subba STi motor i den, eller en LT1...eller något.... ej original båtmotor dock!
Jörgen - du hade möjligen rätt igen, eller näh... :D

Detta är vad jag tycker är den bästa Car vs Slow Yamma movie... (vet, alla har sett den!), en Sukka hade LÄTT kört ifrån dem - speciellt med en tand mindre kugg fram o V-povver i tanken:
[YOUTUBE-ID]zbMStoxjD4M[/YOUTUBE-ID]

Ja det sitter ju som sagt en amerikansk stötstångsmotor i volvon. Men det gör det ju åas i de flesta 8000-hästars dragsters också.

Alltid lika kul när mc-människor inte förstår att det krävs ganska så lite för att spöa en hoj.
Och oavsett vilket så är ju ändamålen helt olika, enda gemensamma nämnaren är att det är kul att köra fort i/på dem båda.

Alltid lika kul när mc-människor inte förstår att det krävs ganska så lite för att spöa en hoj.
Och oavsett vilket så är ju ändamålen helt olika, enda gemensamma nämnaren är att det är kul att köra fort i/på dem båda.

Hhhmmm.... Kan hålla med om att ganska lite kan räcka på en slingrig väg om det sitter en stabil förare bakom ratten, men för att piska en hoj 0-300 på en rak väg vill jag gärna våga påstå att det krävs betydligt mycket mer än "ganska så lite"

Blev sugen på att skaffa en volvo av den här filmen, gillar "ulv i fårkläder" konceptet..

Så länge inte fåret hostar el bara står still så fattar ju inte "folk" vad det är. Sen fattar jag inte varför tror ni att hojen har för avsikt att bränna förbi när han filmer? Bara ett roligt toppfarts test :D

Det där är väl ändå inte riktigt helt sant? Även om en bil har en högre topp fart så tar det ju OFTAST en dag att komma dit?! Nu vet jag inte vad ditt ord ganska så lite innebär men en vanlig bil har nog rätt svårt för det de där du påstår..

Last edited:
Haha, den ar fel filmad. R1an borde ha varit uppe i narmare 280-300kmh med all den tiden han fick pa sig. Han gasar fullt pa tvan eller nagot.

Min gamla gsxr 1000k6a kom upp i 180kmh pa nagon sekund, den dar filmen ar fake.

Back