Volvette vs. R1

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Smagatusk

Guest
Vulvan går fan rätt bra...

[YOUTUBE-ID]XBu6STlhh8Q[/YOUTUBE-ID]

Ja, den va det krut i... Föraren av rettan gasar i och för sig på 3an från tomgång i början visserligen. Och växlar lite tidigt...

Av det som framkommit förut på SH när denna film las upp var att R1:an bara körde bakom för att filma.

Om man kollar på mätarn så ökar inte R1:an farten så drastiskt som den hade gjort ifall man gasat fullt. För axxar det så segt är fan R1:an slö som bara den.

Bara jag som tycker att mätaren på hojen beter sig märkligt? sen kör han inte snabbare än 180? Eller är de jag som är dum i huvudet?!

Av det som framkommit förut på SH när denna film las upp var att R1:an bara körde bakom för att filma.

Om man kollar på mätarn så ökar inte R1:an farten så drastiskt som den hade gjort ifall man gasat fullt. För axxar det så segt är fan R1:an slö som bara den.

Tänkte väl det

Last edited:

Är han bara där för att filma känns det väl onödigt att berätta att det är en 2004 års R1?

Milesmätare.... ;)

Nä, men visst verkar det som om att han släpper av på gasen lite ibland.

Men varför inte bara sitta i baksätet om man ändå bara ska filma? Mindre vinddrag där.

Det sitter en LS1:a med tubbelturbo och 500+ pållar i den där containern så den borde förflytta sig ganska snabbt oavsett om den hetsas av en R1:a eller ej.

http://videos.streetfire.net/video/Twin-Turbo-LS1-Volvo-740_84833.htm

Hojen skulle säkert kunnat rycka ifrån bilen i starten om han/hon startade lite aggressivare, förmodligen skulle då bilen inte hinna om hojen på strippen.

Men kör man längre än 402 meter så är jag övertygad om att den där bilen ångar förbi hojen när det börjar gå fort. Det är nog det som avses visas i filmen: När hojen bottnat så fortsätter bilen att öka.

Med tanke på motorn som sitter i Volvon så finns det en väldigt bra förklaring att r1an inte hänger på.. :D

Och haha att r1an körde bakom bara för att filma, Med tanke på farten så körde han nog hårdare än så. 184 miles kom han upp i, det är 294km/h...

Med tanke på motorn som sitter i Volvon så finns det en väldigt bra förklaring att r1an inte hänger på.. :D

Och haha att r1an körde bakom bara för att filma, Med tanke på farten så körde han nog hårdare än så. 184 miles kom han upp i, det är 294km/h...

okej mitt misstag, trodde det var km/h det visade på mätarn

Jag kan tänka mig hur snacket gick i den där volvoförarens hem för några år sedan:

Sonen: -Mamma, kan jag få en corvette när jag blir 16?
Mamman: -Inte en chans!!! Du får bara använda vår gamla trygga vovlo tills du blir 21 !!
Sonen: -He, he, he ....

Tycker inte heller det känns som att r1 ger allt, kolla vid 0:20 bara.. han håller ju inte direkt stumt ^^

men bilen går ju rätt bra.. sjukt imponerande bygge!

Back