Vobbel med Slicks?

Absolut. Men man börjar undra när hojen börjar uppträda konstigt. Men då är det bara att vänja sig.

självklart, jag började undra när mitt gatdäck är mer åla sig villigt än Supercorsa däcket jag hade innan. det som sägs här är helt tvärt emot mina upplevelser mellan sysst ban däck å gat däck.. så man börjar ju klura lite..

Jag håller faktiskt inte med... Jag har aldrig haft roligare på Gatan än när jag körde med slicks..

Iof så kör jag ganska hårt och däcken kon nog upp i rätt temp.. men men
Däremot är det inte roligt att ha slicks om det är kallt eller blött ute..

Då kör du rätt hårt va?

Då kör du rätt hårt va?

Ja jo.. Jag kör ganska hårt, Jag gissar att du Antyder att det inte finns en chans att jag skulle ha bättre grepp på gatan med slicks än med tex ett bra "gatracedäck". Slicksen är ju till för att hålla/köras vid Extrem körning, och liknande det finns ju inte en möjlighet att göra på gata utan att vara självmordsbenägen :tungan Men faktiskt så blir däcken ganska varma efter en stund och knäskrap på landsvägs kurvorna blir en barnlek ;) :)

knäskrap på landsvägs kurvorna blir en barnlek ;) :)

Knäskrap betyder inte att det går fort.

Du får gärna köra med slicks om du vill men dom har en ruskigt hög arbetstemp det är dörför däckvärmare böra användas.

Sedan kan det ju vara lite onödigt att köra runt med däck som inte är för allmän väg när man kör så hårt då du antagligen snart kommer vara med i en olycka. Bättre byta till mönstrade racedäck (det är samma däck fast med mönster)

/Oskar

*asg* gasa mer så slipper du vobbel det kan vara den orsaken samt att slicks har en lite mer toppad profil ...!

Men faktiskt så blir däcken ganska varma efter en stund och knäskrap på landsvägs kurvorna blir en barnlek ;) :)

Mät tempen på dem direkt när du stannar. De ska vara 80 grader ungefär, det ska vara så att du verkligen bränner dig på dem, inte bara så att de känns varma att lägga händerna på. Kommer du upp i den tempen, grattis, annars borde du nog satsa på t.ex. Supercorsa eller Racetec så att du har någorlunda grepp om du skulle hamna i ett regnväder också. :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing