VM i KM!

Något förbryllad konstaterar jag att jag återigen måste bryta ett race med mekaniska fel.

Oddsen på det var väl ungefär 1.05 eller något sånt ;)

När ska du inse fakta och antingen köpa dig en riktig hoj som går längre än 2 meter utan att behöva renoveras eller sadla om till mekaniker? :huvet

Se det som så att snart har du gått igenom allt och då borde det ju funka, eller så börjar det om....

...
När ska du inse fakta och antingen köpa dig en riktig hoj som går längre än 2 meter utan att behöva renoveras eller sadla om till mekaniker? :huvet

Du får nog bli den förste med att låta honnom meka med din hoj isf! Tror ingen annan vill ha lösa styrkronor eller sönderdragna gängor.. :näsblod

Du får nog bli den förste med att låta honnom meka med din hoj isf! Tror ingen annan vill ha lösa styrkronor eller sönderdragna gängor.. :näsblod
Eftersom jag kör fyrtakt skulle inte Gustav få göra annat än kränga däck men det skulle kanske vara en lagom svår uppgift för honom... :D

Eftersom jag kör fyrtakt skulle inte Gustav få göra annat än kränga däck men det skulle kanske vara en lagom svår uppgift för honom... :D

Kolla garagestatustråden i 2-t delen så ser du att han satte sitt eget framhjul bak å fram tom ;)

Se det som så att snart har du gått igenom allt och då borde det ju funka, eller så börjar det om....
Det är så jag tänker - snart är den genomgången och klar. :)

Vad är problemet? Gaffelkronorna upptäcktes i god tid och helicoilen hade danskdjävlarna som hade hojen före mig satt dit. Ser ingen risk i det. :)

:rofl

Tar genast tillbaka det där om mek.
Kom tillbaka och kaxa dig när du bytt vev i din hoj. :blah

Jag har en riktig hoj. Tycker den är grym och tänker inte börja köra fyrtakt för det här lilla bakslaget. :yoparty

Last edited:
Det är bra Gustav, stå på dig. Jag tycker du är grym! Min förra säsong var utan problem så dom finns, just hang in there.:tummenupp

Och så anmäler du dig till SM:et nu också så jag får lite sällskap i bottenträsket. Sandis klår du ju lätt i alla fall. :D

Skillnaden är väl att våra hojar går att fixa, hur går det för Macke egentligen? Hans underhållsfria fyrtaktare mår väl inte så bra eller hur?

Det är bra Gustav, stå på dig. Jag tycker du är grym! Min förra säsong var utan problem så dom finns, just hang in there.:tummenupp

Och så anmäler du dig till SM:et nu också så jag får lite sällskap i bottenträsket. Sandis klår du ju lätt i alla fall. :D
Jag säger som Ministry.
"It´s a love affair - mainly Jesus and my hot rod."

Skillnaden är väl att våra hojar går att fixa, hur går det för Macke egentligen? Hans underhållsfria fyrtaktare mår väl inte så bra eller hur?
Usch ja. Det verkar inte billigt för Macke. Trist!

Last edited:
Vad har hänt egentligen? Jag har bara noterat att han uteblivit hittills och någon nämnde motorras..? Hoppas han får ihop blyklumpen till SM:et, jag ser att han är anmäld.

Vad är problemet:confused: Det är väl bara att byta vevaxel, kolvar cylindrar kanske:tummenupp Finns det så mycket mer som ska kunna fela:confused:

:hihi :rofl :D

Vad har hänt egentligen? Jag har bara noterat att han uteblivit hittills och någon nämnde motorras..? Hoppas han får ihop blyklumpen till SM:et, jag ser att han är anmäld.

Drevet på vevaxeln sa upp sig och det fina i kråksången var väl att det var ihopsatt med vevaxeln. Så det var bara att byta vev och lager. Tydligen lång leveranstid. Tråkigt nog för han.

Drevet på vevaxeln sa upp sig och det fina i kråksången var väl att det var ihopsatt med vevaxeln. Så det var bara att byta vev och lager. Tydligen lång leveranstid. Tråkigt nog för han.

Det har nog varit lite fler vevar som gått åt än vad Honda tänkte på deras CBR:er..

22.000:- har jag för mig att en sån vev kostar + lite småsaker runtomkring som kommer till och jobbet att byta en sån.

Macke är väll och hämtar sin nyfixade motor idag. :)

Absolut! :D

Jag skulle aldrig orka springa igång min best. Skulle sluta med en hjärtinfarkt! :3freak

Jag skulle inte heller orka springa.:va I me' 1:an ett kolvslag in me' kopplingen och katten spinner.:va:tummenupp Eller så använer jag meken!!!!:hihi

Back