VM i fotboll

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Blev lite förvånad då jag hörde att Sverige skulle spela sin första match i VM, för inte fan är det fotbolls VM nu...
Varför kan dom inte säga som det är? Det är inte VM i fotboll utan VM i damfotboll!

Är det nån jävla jämställdhets grej att man inte får kalla det damfotboll eller?

Kunde inte sagt det bättre själv.

De vill väl lura till sig en och annan tittare som inte håller koll på att det är damfotboll det är frågan om. Vem lurar de egentligen? Undra hur många tittare tävlingen har? Förvånande att en reklamkanal som TV4 sänder det faktiskt.

Jag hade hellre sett en nyhetssändning i vanlig ordning...

Är det någon som vet vilken nivå landslaget ligger på jämfört med ett herrlag? Alltså vilken division herrar spelare damerna jämnt med?

Är det någon som vet vilken nivå landslaget ligger på jämfört med ett herrlag? Alltså vilken division herrar spelare damerna jämnt med?
Är nog rätt låg nivå.

När vi var 14, eller 15, vann vi mot föreningens div 2 lag för att ta ett exempel.

22 höns och en pingisboll var det en gammal arbetskamrat beskrev damfotboll som.Men de svenska killarna är väl inte så mycket bättre

På radion snackade de om att det har att göra med att damerna spelar med en lika stor boll som herrarna lirar med, det kan nog ligga nånting i det.
I handbollen har damerna mindre boll, och det är ju inte helt värdelöst att kolla på..

Här i Umeå har vi varit bortskämda med förbaskat bra damfotboll, ett av världens bästa damfotbollslag faktiskt, men jag ser inte ens herrfotboll så...

Hade jag varit tvungen att välja hade jag nog gått på damfotboll ändå, för fotbollen i sig skiter jag i, och det är fler tjejer på en damfotbollsmatch.... (även om dom flesta är flator)

22 höns och en pingisboll var det en gammal arbetskamrat beskrev damfotboll som.Men de svenska killarna är väl inte så mycket bättre

Skulle killarne spela mot dom här lagen skulle dom seut som gudar :D

Det va ett Afrikanskt lag som hade två systrar som va riktigt bra, men dom fick stanna hemma för det visade sig att dom hade större k*k är Slatan :tungan

Här i Umeå har vi varit bortskämda med förbaskat bra damfotboll, ett av världens bästa damfotbollslag faktiskt, men jag ser inte ens herrfotboll så...

Hade jag varit tvungen att välja hade jag nog gått på damfotboll ändå, för fotbollen i sig skiter jag i, och det är fler tjejer på en damfotbollsmatch.... (även om dom flesta är flator)

Det resonemanget kan jag köpa :tummenupp

Det resonemanget kan jag köpa :tummenupp

Jag var faktiskt på dambasket i vintras, söta tjejjer gav mig fribiljetter och hotade med att förhöra mig på matchdetaljerna efteråt, så jag var inte bara tvången att gå dit och titta, jag var tvungen att följa spelet också.

Det var faktiskt mer spännande än jag hade trott att det skulle vara.

Jag var faktiskt på dambasket i vintras, söta tjejjer gav mig fribiljetter och hotade med att förhöra mig på matchdetaljerna efteråt, så jag var inte bara tvången att gå dit och titta, jag var tvungen att följa spelet också.

Det var faktiskt mer spännande än jag hade trott att det skulle vara.
Vad skulle hända om du följt spelet ? Skulle du få smisk eller :arsele :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...