VM i fotboll

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Blev lite förvånad då jag hörde att Sverige skulle spela sin första match i VM, för inte fan är det fotbolls VM nu...
Varför kan dom inte säga som det är? Det är inte VM i fotboll utan VM i damfotboll!

Är det nån jävla jämställdhets grej att man inte får kalla det damfotboll eller?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kunde inte sagt det bättre själv.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
De vill väl lura till sig en och annan tittare som inte håller koll på att det är damfotboll det är frågan om. Vem lurar de egentligen? Undra hur många tittare tävlingen har? Förvånande att en reklamkanal som TV4 sänder det faktiskt.

Jag hade hellre sett en nyhetssändning i vanlig ordning...
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Är det någon som vet vilken nivå landslaget ligger på jämfört med ett herrlag? Alltså vilken division herrar spelare damerna jämnt med?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är det någon som vet vilken nivå landslaget ligger på jämfört med ett herrlag? Alltså vilken division herrar spelare damerna jämnt med?
Är nog rätt låg nivå.

När vi var 14, eller 15, vann vi mot föreningens div 2 lag för att ta ett exempel.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
22 höns och en pingisboll var det en gammal arbetskamrat beskrev damfotboll som.Men de svenska killarna är väl inte så mycket bättre
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
På radion snackade de om att det har att göra med att damerna spelar med en lika stor boll som herrarna lirar med, det kan nog ligga nånting i det.
I handbollen har damerna mindre boll, och det är ju inte helt värdelöst att kolla på..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Här i Umeå har vi varit bortskämda med förbaskat bra damfotboll, ett av världens bästa damfotbollslag faktiskt, men jag ser inte ens herrfotboll så...

Hade jag varit tvungen att välja hade jag nog gått på damfotboll ändå, för fotbollen i sig skiter jag i, och det är fler tjejer på en damfotbollsmatch.... (även om dom flesta är flator)
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
22 höns och en pingisboll var det en gammal arbetskamrat beskrev damfotboll som.Men de svenska killarna är väl inte så mycket bättre

Skulle killarne spela mot dom här lagen skulle dom seut som gudar :D

Det va ett Afrikanskt lag som hade två systrar som va riktigt bra, men dom fick stanna hemma för det visade sig att dom hade större k*k är Slatan :tungan
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Här i Umeå har vi varit bortskämda med förbaskat bra damfotboll, ett av världens bästa damfotbollslag faktiskt, men jag ser inte ens herrfotboll så...

Hade jag varit tvungen att välja hade jag nog gått på damfotboll ändå, för fotbollen i sig skiter jag i, och det är fler tjejer på en damfotbollsmatch.... (även om dom flesta är flator)

Det resonemanget kan jag köpa :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det resonemanget kan jag köpa :tummenupp

Jag var faktiskt på dambasket i vintras, söta tjejjer gav mig fribiljetter och hotade med att förhöra mig på matchdetaljerna efteråt, så jag var inte bara tvången att gå dit och titta, jag var tvungen att följa spelet också.

Det var faktiskt mer spännande än jag hade trott att det skulle vara.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
Jag var faktiskt på dambasket i vintras, söta tjejjer gav mig fribiljetter och hotade med att förhöra mig på matchdetaljerna efteråt, så jag var inte bara tvången att gå dit och titta, jag var tvungen att följa spelet också.

Det var faktiskt mer spännande än jag hade trott att det skulle vara.
Vad skulle hända om du följt spelet ? Skulle du få smisk eller :arsele :D
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top