Vitvaror - vad ska man ha?

Dubbla kompressorer kan jag rekommendera starkt! Hade nyss ut en servicekille från Electrolux då ena kompressorn pajjade i kylen som var två år gammal och har knappt gått något då den står i sommarstugan. Nu fungerade frysen åtminstone...
Automatisk avfrostning är också ett måste, det finns inget värre än att frosta av frysen :mad: Nu har jag iofs två frysar så man kan flytta över prylarna, annars vore det totalt omöjligt.
Angående färgen så är ju svart jäkligt snyggt, vitt funkar om man bara ser till att det är polarvit och inte nåt annat skit som en del har.
Är inte alla energiklass A numera!? Ok, köper man nåt billigt skit på Rusta kanske man får nån med energiklass Z men annars bör alla ligga i A.
Ismaskin är bra, men drygt när man måste byta den så ofta för att inte groggen ska smaka sunkigt. Även is ska vara någorlunda färsk!

De jag känner som har Electrolux är missnöjda med sina varor. Ett par köpte allt av elextrolux till sitt kök, de har lagat allt minst en gång på de 4-5 år som de haft det. En granne har också fått laga sina electrolux-prylar. :gnissla

Nix.
Men varsin!
Då talar min fru helt i nattmössan. Säger att både frysen och kylen bör ha dubbla kompressorer. Detta har någon vitvaruperson sagt till henne - eller (mer troligt) så har hon missförstått.

:dummer

Säkert att en frys eller en kyl inte kan ha dubbla?

Då talar min fru helt i nattmössan. Säger att både frysen och kylen bör ha dubbla kompressorer. Detta har någon vitvaruperson sagt till henne - eller (mer troligt) så har hon missförstått.

:dummer

Säkert att en frys eller en kyl inte kan ha dubbla?

Möjligtvis en kompressor med dubbla lindningar men inte två kompressorer i en frys.
Hon har troligtvis missförstått det hela, det händer dagligen att kvinnor försöker ge sig på sånt de inte behärskar och det slutar alltid i katastrof.

*/ ?>
Back