Vita plastark till nummerbottnar?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Hej,

jag skall fixa vita nummerbottnar på hojen och vill ej måla utan tänkte klippa och klistra. :) Var finns ark att köpa (gärna i Malmö om möjligt)?

Tack!

EasyRider skrev:
Hej,

jag skall fixa vita nummerbottnar på hojen och vill ej måla utan tänkte klippa och klistra. :) Var finns ark att köpa (gärna i Malmö om möjligt)?

Tack!

Bauhaus eller en vanlig affär som säljer tapeter/färg brukar också ha sånt. Annars får man gå till en som trycker dekaler.

Dekalfolie från Systemtext på Lundavägen.

Men glöm att klippa ut som du vill ha det före, och applicera det efteråt, om det inte är 100% plant.. Enda chansen är ett stort ark, hårfön/värmepistol och massor med tålamod. Jag lyckades nästan till 100% på mitt första försök med denna metod. Man kan sträcka ordenligt mycket, och göra om det flera gånger. Efteråt skär man ut lämpligt mönster, vilket såklart repar lacken...

/Joakim

Last edited:
Pålle skrev:
Dekalfolie från Systemtext på Lundavägen.

Men glöm att klippa ut som du vill ha det före, och applicera det efteråt, om det inte är 100% plant.. Enda chansen är ett stort ark, hårfön/värmepistol och massor med tålamod. Jag lyckades nästan till 100% på mitt första försök med denna metod. Man kan sträcka ordenligt mycket, och göra om det flera gånger. Efteråt skär man ut lämpligt mönster, vilket såklart repar lacken...

/Joakim
Amatör :D

Tack för hjälpen. :tummenupp Lätt var det inte och det tog sin tid men värmepistolstipset gjorde att jag inte behöver skämmas alltför mycket. :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back