Vita plastark till nummerbottnar?

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Hej,

jag skall fixa vita nummerbottnar på hojen och vill ej måla utan tänkte klippa och klistra. :) Var finns ark att köpa (gärna i Malmö om möjligt)?

Tack!

EasyRider skrev:
Hej,

jag skall fixa vita nummerbottnar på hojen och vill ej måla utan tänkte klippa och klistra. :) Var finns ark att köpa (gärna i Malmö om möjligt)?

Tack!

Bauhaus eller en vanlig affär som säljer tapeter/färg brukar också ha sånt. Annars får man gå till en som trycker dekaler.

Dekalfolie från Systemtext på Lundavägen.

Men glöm att klippa ut som du vill ha det före, och applicera det efteråt, om det inte är 100% plant.. Enda chansen är ett stort ark, hårfön/värmepistol och massor med tålamod. Jag lyckades nästan till 100% på mitt första försök med denna metod. Man kan sträcka ordenligt mycket, och göra om det flera gånger. Efteråt skär man ut lämpligt mönster, vilket såklart repar lacken...

/Joakim

Last edited:
Pålle skrev:
Dekalfolie från Systemtext på Lundavägen.

Men glöm att klippa ut som du vill ha det före, och applicera det efteråt, om det inte är 100% plant.. Enda chansen är ett stort ark, hårfön/värmepistol och massor med tålamod. Jag lyckades nästan till 100% på mitt första försök med denna metod. Man kan sträcka ordenligt mycket, och göra om det flera gånger. Efteråt skär man ut lämpligt mönster, vilket såklart repar lacken...

/Joakim
Amatör :D

Tack för hjälpen. :tummenupp Lätt var det inte och det tog sin tid men värmepistolstipset gjorde att jag inte behöver skämmas alltför mycket. :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back