Vita helställ? *sökes*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Vitt Skinnställ!

Duger det åt dig? hehe :tummenupp Filmen "Undercover Brother" från 2002 värt att se om du vill se mer av det hur det ser ut att röra sig när man kör t.ex!

Bifogat

• vittskinstall.JPG
    vittskinstall.JPG
    15.1 KB · Visningar: 82
Passa dig bara för att du inte köper ett snyggt skitställ. Tänk på att du antagligen kommer att vurpa vid något tillfälle...

IronMike skrev:
2425595 Alltså.. efter egna erfarenheter, så är det svalare en dag då det är 30 grader+, med vit överdragströjja, än bara med svart skinnpaj.

Varför tror du negrerna i öknen har vita skynken? :va

Haha jag e 180, väger 95 jag med...men 52 låter väldans litet? :pannkyss ..kan man ligga över tanken, utan att få gastrit och gaser i magen? man vill ju inte skada analfliken :rolleyes:
skiten e tight men bajsar man före en repa så spöar man DTM, fråga själv.....

Runken skrev:
2425612 skiten e tight men bajsar man före en repa så spöar man DTM, fråga själv.....
:rofl :rofl

Bollox skrev:
2425608 Passa dig bara för att du inte köper ett snyggt skitställ. Tänk på att du antagligen kommer att vurpa vid något tillfälle...
jo risken finns ju, eller frågan om förr eller senare. finns det tester om sånt?

Last edited:
IronMike skrev:
2425595 Alltså.. efter egna erfarenheter, så är det svalare en dag då det är 30 grader+, med vit överdragströjja, än bara med svart skinnpaj.

Varför tror du negrerna i öknen har vita skynken? :va
QUOTE]

Det förklarar ju inte varför beduiner har svarta kläder..... :va

crashtestdummy skrev:
2423371 Iron mike säsongen 2007
]

Finns även i lite mer ventilerad damversion...

127.jpg

126.jpg

Berik har ett ställ som någon redan nämnt här i tråden som är vääldigt vitt. Nästan som stormtroopern på bilden..

Dainese kommer med två vita till 2007.
Ett som är lite mer svart design i ,svart på ena sidan och vitt på andra.
Ett som är nästan helt vitt, svart i stretch vid knän och insida armar+ loggo bröstet.
Nu pratar jag bara om helställ då jag antar att du ska ha det.
Båda till bra priser, det billigare ligger faktiskt på 7995:- ord pris.
Men du kanske skulle ha ett redan nu.

Gulleplutt skrev:
2424683 Frågan är om det inte är så att det är en MYT att svart blir varmare än andra färger. Och om den blir det hur stor är skillnaden? 1% 3% 85.2%?

Min gissing är att du inte känner någon som hellst skillnad på ett svart och ett vitt ställ.
Min erfarenhet är att det definitivt ÄR skillnad. Har ett gammalt Dainese Eddie Lawson som e vitt på axlarna och ett helsvart Alpinestars raceställ. Framförallt när man står still mellan körningarna i solsken ÄR det det skillnad.

Nån som vill byta åt sig mitt Alpinestars, nästan nytt, mot ett helperforerat vitare kvalitetsställ typ Dainese, Clover RC100 etc? se annons

Alpinestars Octane finns i vitt.

Bifogat

• OCTANEBLKWHITE.jpg
    OCTANEBLKWHITE.jpg
    41.6 KB · Visningar: 43
Jag kör i ett T-age ställ. Är jävligt nöjd med det men man kan inte vara pedantisk för det tog ju inte en repa innan det var solkigt. Jag håller dock med om att det blir svalare, men det kanske bara är en placeboeffekt..
Själv har jag storlek 54, är 183 och väger 75kg och jag var lite orolig att jag köpt för litet innan det töjde sig lite så hur man klämmer in 95 pannor i en 52 förstår jag inte. Det är nog värt en applåd:yoparty
Och ja, man ser nog ut lite som en star wars kille, jag har ju dessutom en vit hjälm:D

Storlek!

CH skrev:
2655083 Jag kör i ett T-age ställ. Är jävligt nöjd med det men man kan inte vara pedantisk för det tog ju inte en repa innan det var solkigt. Jag håller dock med om att det blir svalare, men det kanske bara är en placeboeffekt..
Själv har jag storlek 54, är 183 och väger 75kg och jag var lite orolig att jag köpt för litet innan det töjde sig lite så hur man klämmer in 95 pannor i en 52 förstår jag inte. Det är nog värt en applåd:yoparty
Och ja, man ser nog ut lite som en star wars kille, jag har ju dessutom en vit hjälm:D

Jag är 183 cm och väger 74 kg. Har storlek 50 på mitt ställ. 54 låter väldigt löst.

Italiensk 54.., det sitter som en smäck nu när jag har kört in det.

det är skillnad på vitt och svart. mythbuster gjorde ett test när de stälde en vit och en svart bil i solen och mättetempen i dem regelbundet. det blev klart varmare i den svarta bilen

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul