Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Vilken primär funktion/syfte fyller en kamphund?

- För Stoffe, är det utrett
- GSXRabuser svarade på detta i den andra tråden

Men vad fyller den för dig?
Samma som Stoffes eller vad?
Om du väljer att svara, svara då ärligt utan floskler är du hygglig.

Det där du svarade innan med gameness köper jag inte som en relevant karaktärsdrag för en hund i dagens samhälle (detta karaktärsdrag skulle då som är effektivt i kamp kan även vara suveränt ullegulledrag för då en hund för barnfamiljer t ex :gnissla )

Spelar det NÅGON roll vad jag svarar!!
Räcker det om jag svarar att jag tycker att rasen (APBT) är gullig?
Får man köpa en hund om man tycker det?
Är jag en dålig hundägare som valt en APBT?
Måste jag skaffa mig en Golden, så jag passarin i mallen för en bra hundägare?

Det är fortfarande en HUND och inte ett VAPEN!!!

Det är det som är problemet, ni kan inte acceptera/"köper inte".

//Jannis

Låter som ett svar som skulle kunna komma från "Stoffe"

Poängen är, ifall ni försvara ägandet av kamphund. Så får ni kamhundsägare och förespråkare komma med tydliga svar VARFÖR valet av hund faller på kamphund. För ni är ifrågasatta av valet och då inte ge tydliga svar förstärker faktiskt "Stoffebilden", sorgligt nog.

Poängen är, ifall ni försvara ägandet av kamphund. Så får ni kamhundsägare och förespråkare komma med tydliga svar VARFÖR valet av hund faller på kamphund. För ni är ifrågasatta av valet och då inte ge tydliga svar förstärker faktiskt "Stoffebilden", sorgligt nog.

Nää det sorgliga är att ni är trångsynta.

//Jannis

Kan bara säga varför jag köpte just en staffordshire bullterrier.

Det va en ras som hade lagom storlek. Inte för stor o inte för liten. Sen är det en hund som jag verkligen kan jobba med. Tjejen ska köra aguillity med den. Har varit sugen på både labb o rottis men de är för stora. Staffen är inte så jätte stor men ändå en hund som klarar av väldigt mycke. Plus att utseendet hos denna hunden är nåt jag gillade

Igår fick jag bita i en handduk o sitta på mina händer för att inte skriva mer i den här tråden för svaren hade blivit för låg nivå.
Sluta, snälla sluta, säga kamphundsägare när ni diskuterar med människorna som svarar i den här tråden o dra paraleller med era fördomsbilder av förortsadidaskrigare.
Ni sitter o förolämpar folk åt höger o vänster.
Dessa hundar används inte till kamp! Uppfostras inte till kamp! Rasklubbarna är mycket måna om sitt rykte och har inget att göra med era fördomsbilder av vad NI tycker att en Staffordshire Bull Terrier eller American Pitbull Terrier är och vem som äger dem.

Håll isär begreppen!!!

Last edited by a moderator:

Det va en ras som hade lagom storlek. Inte för stor o inte för liten. Sen är det en hund som jag verkligen kan jobba med. Tjejen ska köra aguillity med den. Har varit sugen på både labb o rottis men de är för stora. Staffen är inte så jätte stor men ändå en hund som klarar av väldigt mycke. Plus att utseendet hos denna hunden är nåt jag gillade

IRONI ON
Haha hur faan kan du köpa en sådan hund när det finns 43,7 andra raser som stämmer in på dina beskrivning.
Jefla STOFFE
IRONI OFF

Lycka till med hunden.

//Jannis

Vilken primär funktion/syfte har ett vapen?

Samlarföremål, sportskytte, hobby/rekreation, jakt, självförsvar, status - för att nämna några. (Alltså exakt samma som för hundar).

Men hur är det nu, vore det okej om vem som helst fick köpa en Ak? Personligen tycker jag visserligen att vem som helst borde få äga vapen, men de värsta typerna kan gott vara förbehållna en utvald skara, och den skaran är inte kreti och pleti - det samma gäller för mördarhundarna.

Personligen blir jag hellre ihjälskjuten än ihjälbiten så jämförelsen är egentligen till er fördel.

Samlarföremål, sportskytte, hobby/rekreation, jakt, självförsvar, status - för att nämna några. (Alltså exakt samma som för hundar).

Men hur är det nu, vore det okej om vem som helst fick köpa en Ak? Personligen tycker jag visserligen att vem som helst borde få äga vapen, men de värsta typerna kan gott vara förbehållna en utvald skara, och den skaran är inte kreti och pleti - det samma gäller för mördarhundarna.

Personligen blir jag hellre ihjälskjuten än ihjälbiten så jämförelsen är egentligen till er fördel.

Ditt svar förvånar mig inte...så jag hjälper dig lite http://en.wikipedia.org/wiki/Weapon

Jag köper det där.

Det jag däremot inte köper är att dessa hundar skulle vara precis lika farliga som vilken annan hund som helst, förutsett att de ägs av en "bra" ägare.

Det är säkert sant för 98% av hundarna, men de övriga 2% med bristande psyke..... Njeäää.

Deras beteende vid attack är inte heller så trevligt faktiskt.
Har man 100% pli på sin hund så är det här säkert jättefina hundar, men hundar har en egen vilja och INGEN kan ha 100% pli på sin hund. Om nu INGEN kan ha 100% pli på sin hund kan man ifrågasätta om såna här hundar som faktiskt tillfogar mer skada om det går snett behövs?

Hellre en rabiat jack russel än en rabiat "kamphund".

Att tala är silver - att tiga är guld. Något att tänka på ibland kanske.

Det var du som började tanka upp tramsiga bilder i den här tråden.

Igår fick jag bita i en handduk o sitta på mina händer för att inte skriva mer i den här tråden för svaren hade blivit för låg nivå.
Sluta, snälla sluta, säga kamphundsägare när ni diskuterar med människorna som svarar i den här tråden o dra paraleller med era fördomsbilder av förortsadidaskrigare.
Ni sitter o förolämpar folk åt höger o vänster.
Dessa hundar används inte till kamp! Uppfostras inte till kamp! Rasklubbarna är mycket måna om sitt rykte och har inget att göra med era fördomsbilder av vad NI tycker att en Staffordshire Bull Terrier eller American Pitbull Terrier är och vem som äger dem.

Håll isär begreppen!!!

Last edited:
Poängen är, ifall ni försvara ägandet av kamphund

Varför skulle dom?
Det finns nåt idag som heter valfrihet:tummenupp

Vill jag köpa en pb så ska du skita i det, jag är inte tvungen att försvara mina val jag gör inför dig eller nån annan utom möjligtvis då myndighet av nåt slag.

Att tala är silver - att tiga är guld. Något att tänka på ibland kanske.

Ja men det har du tydligen inte lärt dig än!:tummenupp

Last edited:
Du svarade inte på min fråga!! :3freak :1pajas

Jag uppfattade att frågan löd:

Jag tyckte jag besvarade den på ett bra sätt, speciellt med tanke på hur förenklat den var ställd. Vad menar du för vapen och i vems ägo? Jag tror att t.ex. Pakistans långdistansrobotar har ett helt annat syfte än Stoffes butterfly, precis som hans butterfly har ett annat syfte än älgjägarens vapen, vars vapen har ett annat syfte än polisens vapen vars vapen... :brynad

Vapen har minst lika många syften eller funktioner som era mördarhundar.

Jag uppfattade att frågan löd:

Jag tyckte jag besvarade den på ett bra sätt, speciellt med tanke på hur förenklat den var ställd. Vad menar du för vapen och i vems ägo? Jag tror att t.ex. Pakistans långdistansrobotar har ett helt annat syfte än Stoffes butterfly, precis som hans butterfly har ett annat syfte än älgjägarens vapen, vars vapen har ett annat syfte än polisens vapen vars vapen... :brynad

Vapen har minst lika många syften eller funktioner som era mördarhundar.

Varför ställa komplicerade frågor, när dom förenklade är för svåra. :va

Dagens aftonblaska:

"Aggressiva hundar äter upp barnens gungor"

NU FÅR DET VARA NOG !!!

Men kära du, det är INTE normalt att de har ihjäl varandra.
Läs vad jag skriver.

Jo, faktiskt så är det det. Helt normalt. (Det är skillnad på normalt beteende och icke önskvärt beteende ur mänsklig synvinkel.) Det är å andra sidan även ett helt normalt beteende att försöka undvika slagsmål också... eftersom det kan ha dödlig utgång.

Jag läser vad du skriver.
Min tolkning av det du skriver är dock att du inte är en fena på djur och etologi direkt.:pannkyss

Så då var det min tur igår!
Var ute och gick den sista promenaden inför sovandet.
Går igenom ett park, då kommer det 2 st vad jag uppfattar vara liknade faraohund.
Ena av dom 2 hundarna springer fram och min tjej ropar på ägaren och försöker fråga om det är tikar eller hanar då hon trodde att våran hund skulle bli arg, men jag ser direkt på min hund att han är obekväm då han drar svansen långt mellan benen.
Den andra hunden kommer tätt efter jag försöker hålla koll på allt samtidigt som jag hör min hund skrika till!
Jag får panik och drar min hund via kopplet upp i mina armar och går därifrån samtidigt som andra hunden nafsar efter mina hälsenor!
Först då kommer ägaren till båda hundarna och tar den ena hunden i nackskinnet och andra i kopplet och går rakavägen därifrån!
Utan ens fråga hur fan det gick med min hund!
Nu som tur gick det bra han fick bara lite skrapsår på ryggen, blödde lite men det slutade snabbt.
Ringde vetrinären idag men dom sa att den skulle inte vara någon fara, om inte hunden började klaga själv.
Så försök och håll era hundar kopplade om ni inte har koll på dem.
/mvh jonas

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...