Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Släng upp en bild istället. Det är enklare.

Njaa, är lite blyg, kan vi inte träffas istället över en kopp kaffe så kan vi ventilera våra åsikter på samma gång, så kommer du att fatt att alla med kanphundar inte är adidasmuppar.
Markus du är också välkommen.
Personligen tror jag det ger mer än att sitta och gaffla i ett forum...

//Jannis

Last edited:
Men för helvete till och med barnen i första klass på särskolan fattar väl att det är skillnad på att man inte vill ha kamphundar för att de anfaller andra hundar eller människor. Vi har inga problem med att nån skulle ha en fårhund som helt plötsligt börjar valla får eller att en fågelhund skulle börja skälla åt en skata inne i stan. Ser du inte skillnaden där tycker jag du ska ringa komvux och gå folkvett för nybörjare.

Det jag ville med mitt inlägg var att försöka få er att förstå, att även om en hund har avlats på vissa egenskaper, för 200 år sedan, så kan de fungera i samhället. Finns väll inte så många Schäfrar som avlas för vallning nuförtiden, eller (?), och de blir inte hispiga bara för att de inte får valla...
Jag har sagt det förr och säger det igen. Vi HAR haft rasförbud, men det fungerade inte. Ska vi stånga huvudet blodigt en gång till, eller ska vi se till att polisen får rätt att ingripa tidigare mot idioter som inte kan ta hand om sina hundar?

/Carin

Om du är blyg så kan du maila mig på urbanman_71@hotmail.com

Jag säger inte att alla är adidasmuppar, har aldrig anklagat någon specifik för att vara det. 95% av alla kamphundsägare är säkert hyvens folk. Har faktiskt inte hävdat något annat.

Det är inte ägarna det är fel på - det är hundarna :yoparty

Kolla bara Slappas polare som jobbar med hundar och som säkert är en exemplarisk hundägare. Lik förbannat har hon inte pli på sina hundar när det gäller. Om inte HON har det, vem har det då? Watson eller ni andra kamphundsförespråkare här?

Alla här hävdar att just deras hundar är ullegulliga och inte skulle göra en fluga förnär. Det är fel. Det kan slå slint även hos den tryggaste familjehunden. Tax, labrador eller vad fan som helst. Risken är liten, men den finns där. Det är bara det att när det slinter för en kamphund blir konsekvenserna inte riktigt desamma.

Watson tyckte själv att nämnda hunds beteende var helt normalt. Det var ju en kamphund :va :confused:

"Äääääh, det är ok om den bits lite. Föffan, det är ju en kamphund, de ska bitas"

Är inte det lite läskigt?

Njaa, är lite blyg, kan vi inte träffas istället över en kopp kaffe så kan vi ventilera våra åsikter på samma gång, så kommer du att fatt att alla med kanphundar inte är adidasmuppar.

Personligen tror jag det ger mer än att sitta och gaffla i ett forum...

//Jannis

Kan inte du berätta för mig vad det är som förstör min teori?
Vilken är min teori förresten?

(diskussion)

Att staffar/pitt osv enbart är till för att hugga människor och såna små stackars andra hundar ?

Eller har jag helt missuppfattat dig?

Har du träffat/umgåtts med en sk kamphund nån gång? Seriöst?

...rätt att ingripa tidigare mot idioter som inte kan ta hand om sina hundar?

/Carin

Du menar lagförslaget, eller. Den kommer på sätt och vis bli rätt så meningslös. Den kommer inte att förhindra "olyckor" eftersom det är efter "olyckor" ägaren skulle bli tvungen att använda sig av koppel, munkorg:rolleyes:

Last edited:
Om du är blyg så kan du maila mig på urbanman_71@hotmail.com
Jag säger inte att alla är adidasmuppar, har aldrig anklagat någon specifik för att vara det. 95% av alla kamphundsägare är säkert hyvens folk. Har faktiskt inte hävdat något annat.
Det är inte ägarna det är fel på - det är hundarna :yoparty
Kolla bara Slappas polare som jobbar med hundar och som säkert är en exemplarisk hundägare. Lik förbannat har hon inte pli på sina hundar när det gäller. Om inte HON har det, vem har det då? Watson eller ni andra kamphundsförespråkare här?
Alla här hävdar att just deras hundar är ullegulliga och inte skulle göra en fluga förnär. Det är fel. Det kan slå slint även hos den tryggaste familjehunden. Tax, labrador eller vad fan som helst. Risken är liten, men den finns där. Det är bara det att när det slinter för en kamphund blir konsekvenserna inte riktigt desamma.
Watson tyckte själv att nämnda hunds beteende var helt normalt. Det var ju en kamphund :va :confused:
"Äääääh, det är ok om den bits lite. Föffan, det är ju en kamphund, de ska bitas"
Är inte det lite läskigt?

Njee, jag tycker du överdriver Watson inställning till olyckan.

Det jag tycker är läskigt är alla hundägare som inte kopplar sina hundar i tron att dom har koll på sin hund(oavsett ras), det för mig ett större problem än att ha en "kamphund" kopplad och va medveten.

Vi här på forumet kommer inte att lösa problemet...tyvärr.
Ni har era åsikter vi har våra.

//Jannis

Att staffar/pitt osv enbart är till för att hugga människor och såna små stackars andra hundar ?

Eller har jag helt missuppfattat dig?

Har du träffat/umgåtts med en sk kamphund nån gång? Seriöst?

Nej, jag vet att majoriteten av kamphundarna inte bits för det mesta, så du har missuppfattat mig.

Jag har träffat en kamphund SERIÖST vid ett tillfälle:
Jag blev oprovocerat påhoppad och blev tvungen att dra min hjälm hårt i huvudet på hunden så att den släppte. Som tur var hade jag MC-stället på mig så jag klarade mig bra.

Har du blivit oprovocerat påhoppad av en kamphund nångång? Antagligen inte.

Jag har träffat flera kamphundar sen incidenten ovan och de har varit som vilka andra hundar som helst. Kan tillägga att lejon och hyenor också är ullegulliga tills de får för sig att bitas.

Vissa gillar inte hästar, vissa gillar inte bilar, vissa gillar inte spenat, vissa gillar inte kickers, vissa gillar inte mig.

JAG GILLAR INTE KAMPHUNDAR.
Varför är det så svårt att förstå min och andras skepsis?

Varför är det så svårt att förstå min och andras skepsis?

Det har nog att göra med HUR du valde att framföra det på.
Du spydde galla över "kamphundar" och dess ägare.
Hade du förväntat dig en annan reaktion så hade du framfört det annorlunda...
Rätta mig om jag har fel

//Jannis

Det har nog att göra med HUR du valde att framföra det på.
Du spydde galla över "kamphundar" och dess ägare.
Hade du förväntat dig en annan reaktion så hade du framfört det annorlunda...
Rätta mig om jag har fel

//Jannis

Min ursprungliga hållning har hela tiden varit att vi inte behöver hundar av rasen "kamp" öht eftersom det finns gott om andra trevliga raser att välja på.
Förbjuder man BMW-hojjar så köper jag en Honda. Förbjuder man siameser så köper jag en skogskatt eller nåt. Förbjuder man kamphundar så blir hundfolket totalrabiata, för det finns ju inga andra hundar som kan passa :va
Att bara hävda en sån sak tycker jag är förbannat inskränkt.

I takt med att ni "förespråkare" börjat komma med sämre och sämre argument samtidigt som ni gång på sång sätter krokben för er själva har ni blivit mer frustrerade och upprörda över det jag skriver, för jag har ju faktiskt rätt någonstans? Har jag inte rätt att tycka att kamphundar bör förbjudas? Hittils har jag inte sett ETT ENDA hållbart argument för varför man tvunget ska ha en kamphund (om man nu inte heter Stoffe och bor i nån förort nånstans och använder hunden som macho-attribut)

Det verkar vara det här som är så svårt att ta in för vissa här. Även om man faktiskt tar ansvar för sin kamphund så föreligger en risk att den faktiskt flyger på nån annan hund/människa. Det är ju faktiskt bevisat att såna här ullegulle-hundar har gått till oprovocerad attack ganska många gånger.

Nu kommer tillskyndarna ÄN en gång upprepa att man inte kan förbjuda kamphundar. Jo, det kan man visst det svarar jag. För det funkar i andra länder. Och visst, med tiden kommer nya/andra hundraser att ta över som "kamphundar", och då kan man förbjuda dom också, precis som man gör i andra länder. Där fungerar det.

Har du blivit oprovocerat påhoppad av en kamphund nångång? Antagligen inte.

Nej dock har jag blivit biten av schäfrar 3 ggr varav 2 av hundarna lämnade tandmärken!

I min vändskapskrets kan jag räkna upp en minst en handfull skara personer som har Staffar, sen har jag en del bekanta som även om dom har sk kamphundar, alltifrån Pittbulls till Staffar.

Av dom hundarna så har jag inte blivit biten en enda gång och då har vi lekt hårt, brottats osv utan de minsta tecken på att hunden skulle vilja mig nåt illa.

Det är mycket vi inte gillar men ändå tvingas stå ut med, det är bara att du vänjer dig!

Tja, om du inte gillar schäfrar så är det helt ok för min del. Du kan tom ha en önskan att förbjuda dom vad mig bekommer.

Lustigt förresten att du har så många bekanta som har staffar/pitbulls/"kamphundar". Hur kommer det sig?

Nej dock har jag blivit biten av schäfrar 3 ggr varav 2 av hundarna lämnade tandmärken!

I min vändskapskrets kan jag räkna upp en minst en handfull skara personer som har Staffar, sen har jag en del bekanta som även om dom har sk kamphundar, alltifrån Pittbulls till Staffar.

Av dom hundarna så har jag inte blivit biten en enda gång och då har vi lekt hårt, brottats osv utan de minsta tecken på att hunden skulle vilja mig nåt illa.

Det är mycket vi inte gillar men ändå tvingas stå ut med, det är bara att du vänjer dig!

Min ursprungliga hållning har hela tiden varit att vi inte behöver hundar av rasen "kamp" öht eftersom det finns gott om andra trevliga raser att välja på.
Förbjuder man BMW-hojjar så köper jag en Honda. Förbjuder man siameser så köper jag en skogskatt eller nåt. Förbjuder man kamphundar så blir hundfolket totalrabiata, för det finns ju inga andra hundar som kan passa :va
Att bara hävda en sån sak tycker jag är förbannat inskränkt.

I takt med att ni "förespråkare" börjat komma med sämre och sämre argument samtidigt som ni gång på sång sätter krokben för er själva har ni blivit mer frustrerade och upprörda över det jag skriver, för jag har ju faktiskt rätt någonstans? Har jag inte rätt att tycka att kamphundar bör förbjudas? Hittils har jag inte sett ETT ENDA hållbart argument för varför man tvunget ska ha en kamphund (om man nu inte heter Stoffe och bor i nån förort nånstans och använder hunden som macho-attribut)

Det verkar vara det här som är så svårt att ta in för vissa här. Även om man faktiskt tar ansvar för sin kamphund så föreligger en risk att den faktiskt flyger på nån annan hund/människa. Det är ju faktiskt bevisat att såna här ullegulle-hundar har gått till oprovocerad attack ganska många gånger.

Nu kommer tillskyndarna ÄN en gång upprepa att man inte kan förbjuda kamphundar. Jo, det kan man visst det svarar jag. För det funkar i andra länder. Och visst, med tiden kommer nya/andra hundraser att ta över som "kamphundar", och då kan man förbjuda dom också, precis som man gör i andra länder. Där fungerar det.

Frustrerad och upprörd vetefan om jag bli pga. dina argument.
Det är nog mer frustrerande och upprörande att du är så trångsynt och inte lyssnar på dom argumenten som några av oss lägger fram (eftersom du tycker att dom är korkade) utan kör ditt.
Som tur är så kommer den lagen inte att bli av i Sverige så då borde denna diskussion va avslutad och du kommer att få svar varför det inte blev ett förbud i Sverige(förmodligen jättekorkat enl. dig).

Vi kommer att få svar inom några år hur det fungerar i dom länderna som har förbud...om svaret är positivt så kommer Sverige att haka på...som vanligt...:näsblod

//Jannis

Vi kommer att få svar inom några år hur det fungerar i dom länderna som har förbud...om svaret är positivt så kommer Sverige att haka på...som vanligt...:näsblod

//Jannis

I England har det nu kommit förslag om att lagändra "dangerous dog act" för att den har visat sig inte fungera på ett tillfredställande sätt...
Kenneklubbarna runt om i europa samarbetar runt frågan så vi kommer säkert att få se ändringar i lagar om rasförbud. Troligtvis kommer de att istället omfatta dåliga ägare....

/Carin

Tja, om du inte gillar schäfrar så är det helt ok för min del. Du kan tom ha en önskan att förbjuda dom vad mig bekommer.

Lustigt förresten att du har så många bekanta som har staffar/pitbulls/"kamphundar". Hur kommer det sig?

Svarade på din fråga, har inte sagt nåt om att jag vill förbjuda schäfrar mer påpeka att dom likaväl som en Staffe kan bitas.

Varför är det så lustigt?
Det är trevliga och bra hundar!

Har 2 grannar +2 hojpolare som äger Rotweilers men tycker inte heller det är nåt konstigt då dom också blivit väldigt populära på senaste.

I England har det nu kommit förslag om att lagändra "dangerous dog act" för att den har visat sig inte fungera på ett tillfredställande sätt...
Kenneklubbarna runt om i europa samarbetar runt frågan så vi kommer säkert att få se ändringar i lagar om rasförbud. Troligtvis kommer de att istället omfatta dåliga ägare....

/Carin

:tummenupp Det glädjer mig att förbudet kommer att ändras samt att dom tar tag i ägarbiten(den kommer att gälla alla hundägare...eller!?).

BTW cool film och cool jycke :)

//Jannis

Hahaha Starstriker är ju bara ett troll fattar ni väll. TOM den största kamphundshataren skulle inte kunna hitta på så mycket skit och osaningar. låt honom hållas så kanske han börjar trakasera folk nån annan stans angående nåt helt annat.

Hur var det nu, eventuellt olämpliga ägare skulle identifieras genom att de missbrukar/-sköter sitt djur?
Fullständigt tandlöst alltså, som att säga att alla får gå runt med en Ak4 tills de råkar skjuta någon, men då - då kommer bulltanterna från socialen och säger usch, fy och nej. Sedan blir det §12 och flipper i ett halvår.

fy fan

Status
Ej öppen för fler svar.
Back