Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Förklara för mej varför du inte ifrågasätter varför din sambo (eller är det slut??) har två fågelhundar som hon inte jagar med. Förklara för mej varför det behövs vallande hundar i dagens samhälle. Är det för att fåren springer vilse på Sveavägen? Förklara varför Jack Russel Terrier behövs i dagenssamhälle, när de inte får jaga kaniner. Förklara varför Rottisar är sällskapshundar när de egentligen ska vakta stora gårdar?
Förklara för mej varför det behövs OLIKA sorters grythundar. Räcker det inte bara med en? Varför finns det fler raser som vallar? Borde ju räcka med en ras där oxå. Varför finns det flera färger? Borde räcka med röd?
Valfrihet kallas det. Nu när tom. jordbruksministern har fattat vad det handlar om så känns en debatt med dej ganska meningslös.
Vi har haft rasförbud i Sverige, men det hävdes efter tre år, för att utredningar visade tydligt att problemen med farliga hundar inte försvann....

/Carin

:klappar :klappar

Men älskade lilla vännen :pannkyss . Jag har ALDRIG förnekat staffens bakgrund. Exakt var vill du komma? Fortfarande är det så att dessa hundar inte är farliga för mänskligheten. Att andra mindre hundar kan råka illa ut, har jag heller aldrig förnekat. Staffen är vassare mot andra hundar, men ALDRIG mot människor. Varför är det så att en hund MÅSTE älska alla hundar?? Hur har du fått för dej att det är realistiskt?
En hund är en hund är en hund. ALLA hundar vaktar sitt revir mot andra. Det handlar inte om ras, det handlar om art, eller möjligtvis handlar det om att en hund är ett djur. Du skulle ju såklart tycka att det var helt ok att vem som helst stegade in i ditt hem och öppnade kylskåpet. Vad skulle du göra då?

Att du sen återigen visar din kunnighet inom ämnet genom att betee dej som en kärring på ett kafferep bevisar bara mina tankar om dej.

/Carin

Guud va du är elak. :rolleyes:
Så mycket text till Starstriker, kan ju bara bli fel, han kommer att tolka/feltolka hela skiten och komma med ett fyndigt svar som är helt orelevant...

Fy på dig Watson :mad:

Förklara för mej varför du inte ifrågasätter varför din sambo (eller är det slut??) har två fågelhundar som hon inte jagar med. Förklara för mej varför det behövs vallande hundar i dagens samhälle. Är det för att fåren springer vilse på Sveavägen? Förklara varför Jack Russel Terrier behövs i dagenssamhälle, när de inte får jaga kaniner. Förklara varför Rottisar är sällskapshundar när de egentligen ska vakta stora gårdar?
Förklara för mej varför det behövs OLIKA sorters grythundar. Räcker det inte bara med en? Varför finns det fler raser som vallar? Borde ju räcka med en ras där oxå. Varför finns det flera färger? Borde räcka med röd?
Valfrihet kallas det. Nu när tom. jordbruksministern har fattat vad det handlar om så känns en debatt med dej ganska meningslös.
Vi har haft rasförbud i Sverige, men det hävdes efter tre år, för att utredningar visade tydligt att problemen med farliga hundar inte försvann....

/Carin
Men för helvete till och med barnen i första klass på särskolan fattar väl att det är skillnad på att man inte vill ha kamphundar för att de anfaller andra hundar eller människor. Vi har inga problem med att nån skulle ha en fårhund som helt plötsligt börjar valla får eller att en fågelhund skulle börja skälla åt en skata inne i stan. Ser du inte skillnaden där tycker jag du ska ringa komvux och gå folkvett för nybörjare.

Men för helvete till och med barnen i första klass på särskolan fattar väl att det är skillnad på att man inte vill ha kamphundar för att de anfaller andra hundar eller människor. Vi har inga problem med att nån skulle ha en fårhund som helt plötsligt börjar valla får eller att en fågelhund skulle börja skälla åt en skata inne i stan. Ser du inte skillnaden där tycker jag du ska ringa komvux och gå folkvett för nybörjare.

Jag tänkte just skriva samma sak, men jag slapp. Kanske ska skriva det ändå så att alla ska förstå:

Men för helvete till och med barnen i första klass på särskolan fattar väl att det är skillnad på att man inte vill ha kamphundar för att de anfaller andra hundar eller människor. Vi har inga problem med att nån skulle ha en fårhund som helt plötsligt börjar valla får eller att en fågelhund skulle börja skälla åt en skata inne i stan. Ser du inte skillnaden där tycker jag du ska ringa komvux och gå folkvett för nybörjare

Last edited:
Haha återigen undviker Starstriker sånt som är svårt eller förstör hans teori.

Hur var de med att tillföra nåt till diskutionen? *Återingen kastar du spjut i det där jävla tältet*

Status
Ej öppen för fler svar.
Back