Anderzzon
No Pain, No Game
- Gick med
- 6 Mar 2005
- Hoj
- Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
God mornings på er!
Jag skulle behöva lite hjälp med en sak, och jag är ledsen det handlar om såna där plåtburkar med fyra hjul!
Till 99% så kommer jag åka hoj i sommar, men den där sista procenten kommer jag ju eventuellt behöva tillbringa i en bil.
Nu till min fråga, va ska man ha för kärra?
Sålde precis en Pegga RC -04, har åkt M3 & VR6 så nu vill jag bli lite ordentlig och åka i något ekonomiskt försvarbart, man har ju trots allt en hoj
Ok, krav:
Ska gå att färdas i på vintern
Ska va någorlunda rolig
Ska inte kosta mkt mer än 50k ( vill ha en buffert för oförutsedda utgifter
)
Ingen 80talare
Hyffsad försäkring
Ingen soppa slukare
Det ska redan sitta 17" lr 18" på, typ
Helst inte mer än 20k mil ( mindre på Bmw )
Det jag kommit fram till själv är ( av någon anledning så ha ja snöat in på volvo
)
Volvo 850 tyrbo manuell lr automat? ( krav r front osv )
Volvo s70 Glt?
Volvo v40 2,0 lr 2,0t?
Bmw 325/328? ( vanos ras e dyrt )
Saab 9-5? ( fast dessa kan ju motorn rasa på from -98 till -03 lr )
Inga vr6or ( kamkedjeras e dyrt )
Ecc/Acc/Ac
Så boyz and girlz va tycker ni, ge mig lite förslag, för och nackdelar?? Vad åker ni när ni inte kan ta hojen??
Snälla hänvisa mig inte till Zatzy lr va de heter då ja vill veta hur ni kombinerar ägandet av både hoj och bil och sen tycker ja att vi på detta forumet är smartare
Shoot...
Jag skulle behöva lite hjälp med en sak, och jag är ledsen det handlar om såna där plåtburkar med fyra hjul!
Till 99% så kommer jag åka hoj i sommar, men den där sista procenten kommer jag ju eventuellt behöva tillbringa i en bil.
Nu till min fråga, va ska man ha för kärra?
Sålde precis en Pegga RC -04, har åkt M3 & VR6 så nu vill jag bli lite ordentlig och åka i något ekonomiskt försvarbart, man har ju trots allt en hoj

Ok, krav:
Ska gå att färdas i på vintern
Ska va någorlunda rolig
Ska inte kosta mkt mer än 50k ( vill ha en buffert för oförutsedda utgifter

Ingen 80talare
Hyffsad försäkring
Ingen soppa slukare
Det ska redan sitta 17" lr 18" på, typ
Helst inte mer än 20k mil ( mindre på Bmw )
Det jag kommit fram till själv är ( av någon anledning så ha ja snöat in på volvo

Volvo 850 tyrbo manuell lr automat? ( krav r front osv )
Volvo s70 Glt?
Volvo v40 2,0 lr 2,0t?
Bmw 325/328? ( vanos ras e dyrt )
Saab 9-5? ( fast dessa kan ju motorn rasa på from -98 till -03 lr )
Inga vr6or ( kamkedjeras e dyrt )
Ecc/Acc/Ac
Så boyz and girlz va tycker ni, ge mig lite förslag, för och nackdelar?? Vad åker ni när ni inte kan ta hojen??
Snälla hänvisa mig inte till Zatzy lr va de heter då ja vill veta hur ni kombinerar ägandet av både hoj och bil och sen tycker ja att vi på detta forumet är smartare

Shoot...