Vissa har pengar

Silwer skrev:
nej, vi kan ju inte alla ha råd med det heller, var nöjd med det du har det finns en jäkla massa som sitter och är avundsjuka på dina hojar med.

Är allt nöjd med att kunna ha 2 bågar men visst fan blir man sugen :tungan
Men han har lovat mig provkörning när den kommer någon gång i maj. :yoparty
 
Marals76 skrev:
Måste man betala av resterande delen av skulden med en gång i så fall???

Japp enligt vad wasa kredit sa till mig för då har dom ju ingen säkerhet längre
 
hojen

granne min granne.... du får ju låna den och vad jag vet så har du två hojar så det är inte det minsta synd om dig.. :D .. hojen är svart o inte röd och när du är ute och gasar så jobbar jag...det vet du :yoparty ... rocket sprocket
 
Napsyl skrev:
När det gäller lån på hoj o helförsäkring så behövs inte det (enligt wasa kredit)

du kan köra på trafik så länge du e säker på att du kan betala hela hojen (resterande skuld) på en gång om du smäller den

det var svaret jag fick när jag ringde o fråga


va fan är det för mening att ta lån om man ändå kan betala skulden på studs??
 
Jag tycker det är nog dyrt att betala bensin, försäkring, o alla prylar därtill. Ränta suger! Jobba hårt o snåla ett tag i stället!

/ Hannes
 
Josefsson skrev:
va fan är det för mening att ta lån om man ändå kan betala skulden på studs??


undrar jag osså

jag berättar bara vad dom sa till mig sen hur dom resonerar får du ringa o fråga dom om
 
Napsyl skrev:
undrar jag osså

jag berättar bara vad dom sa till mig sen hur dom resonerar får du ringa o fråga dom om

sorry, det var inte meningen att vara otrevlig på nåt sätt men jag bara undrade hur en sån puckad regel kunde förekomma :D
 
Josefsson skrev:
va fan är det för mening att ta lån om man ändå kan betala skulden på studs??

Ett bra lån i dagens ränteläge kostar snudd på gratis....
Ta ett lån på hojen o köp högriskaktier för cashen du har.

Räntekostnad/månad 150-400 Kr
Aktievinst/månad 1500-4000Kr

Därför ska du ta ett lån.

Ser ju bra ut på papperet iaf. :D
 
Josefsson skrev:
sorry, det var inte meningen att vara otrevlig på nåt sätt men jag bara undrade hur en sån puckad regel kunde förekomma :D


tog det inte så i heller :)

det e väl som så att dom inte kan tvinga en till o ha helförsäkring

men dom har all rätt att kräva tillbax alla pengarna när dom vill

så indirekt blir man på tvingad en helförsäkring
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top