visir fråga

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
tjena på er huliganos, jag har ett litet problem, jag har en raid som immar som fan så jag satte i en fogcity, imman försvann och det va ju jätte bra,
MEN jag får någon konslig brytning i visiret så allt ser suddigt ut precis som när man tittar över varm asfalt och det blir suddigt.

Är det någon som har haft liknande problem??

Var fick du tag på "fogcity"? Mitt raid-visir är näst intill värdelöst. Immar direkt, försökt med lite YES men det blev inte bättre.

2fast4hjo skrev:
Har du pinlockfunktion på hjälmen, bara lite nyfiken om det finns det på raid 1 då jag har II
nej, inte på orginal men jag sitter nu och kollar runt och det finns att köpa,
får väl köpa ett pinlock i stället, polaren har det på sin hjälm och det funkar perfekt

TERMINATOR skrev:
tjena på er huliganos, jag har ett litet problem, jag har en raid som immar som fan så jag satte i en fogcity, imman försvann och det va ju jätte bra,
MEN jag får någon konslig brytning i visiret så allt ser suddigt ut precis som när man tittar över varm asfalt och det blir suddigt.

Är det någon som har haft liknande problem??

Japp, har liknande på min X-lite 801:a. Fick flytta om "foggen" en gång, så tror att det inte är riktigt tätt ändå, dvs. det kommer in lite luft emellan hinnan och visiret. Luften kondenserar dock inte, men det syns lite i utkanten närmast infäsningarna. Visar sig mest i låg fart, så det är väl att stå på, hålla andan eller skaffa nytt, och vara extra noggrann vid isättningen!
/F.

Foggy skrev:
Japp, har liknande på min X-lite 801:a. Fick flytta om "foggen" en gång, så tror att det inte är riktigt tätt ändå, dvs. det kommer in lite luft emellan hinnan och visiret. Luften kondenserar dock inte, men det syns lite i utkanten närmast infäsningarna. Visar sig mest i låg fart, så det är väl att stå på, hålla andan eller skaffa nytt, och vara extra noggrann vid isättningen!
/F.

kan man ta loss det när man engång har limmat i det ????
jag har ingen imma, troligen så är det spännigar i skivan och därför sitter den kanske lite ojämt och där av brytnigsfelet, mn jag vet inte

TERMINATOR skrev:
kan man ta loss det när man engång har limmat i det ????
jag har ingen imma, troligen så är det spännigar i skivan och därför sitter den kanske lite ojämt och där av brytnigsfelet, mn jag vet inte
Man kan, om man inte trycker alltför hårt första gången, men bör nog inte. Det har funkat bra förut, när jag satte det rätt direkt. Brytningsfel möjligt då foggen & visiret skiljer sig åt nån mm, du har förståss kollat så det sitter jämnt?

Foggy skrev:
Man kan, om man inte trycker alltför hårt första gången, men bör nog inte. Det har funkat bra förut, när jag satte det rätt direkt. Brytningsfel möjligt då foggen & visiret skiljer sig åt nån mm, du har förståss kollat så det sitter jämnt?

Tror jag hittade felet, när jag tittade närmare på skiva ser jag att det är som rinnigar i plasten, kan det vara fel när dom gjorde plasten?? för i så fal är det fabrikationsfel på den

Har du dragskydd monterat på din hjälm? Jag har en Raid-hjälm som immar igen hela tiden men upplevde mindre imma när jag tog bort dragskyddet. Nosskydd har jag monterat dock. Annars får du sluta andas med munnen... :rolleyes:

TERMINATOR skrev:
Tror jag hittade felet, när jag tittade närmare på skiva ser jag att det är som rinnigar i plasten, kan det vara fel när dom gjorde plasten?? för i så fal är det fabrikationsfel på den
Det är inte helt bra med pinlock heller...
Ju fler "skivor" du ska titta genom desto större risk för brytningsfel...
När jag kör med mitt på kvällen så blir alla ljuspunkter reflekterade på något sätt mellan visiren så att man ser minst tre ljuspunkter fast det bara är en... :(

raukroland skrev:
Det är inte helt bra med pinlock heller...
Ju fler "skivor" du ska titta genom desto större risk för brytningsfel...
När jag kör med mitt på kvällen så blir alla ljuspunkter reflekterade på något sätt mellan visiren så att man ser minst tre ljuspunkter fast det bara är en... :(

japp så är det för mej med, men joels visir är 100 %igt

TERMINATOR skrev:
japp så är det för mej med, men joels visir är 100 %igt
Har han kört med sitt i mörker?!?
Mitt är bra i dagsljus då syns inget konstigt alls.
Det är bara när det blir mörkt som det blir lite konstigt...

Har mitt andra FogCity, och är toknöjd, tycker inte ens mörker är något problem. En dum fråga, men det är inte så att det satt ytterligare en skyddsfilm på FogCity plasten som du inte tagit bort? Har för mig att det var dels en på klistersidan, men även en tunn på utsidan?

Sluta flåsa efter tjejer när ni har hjälmen på så slipper ni imman ;

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...