Virago 250 1999 startar inte.

provade du med nya stift ? eller du bara värmde dom gamla
om inte hade jag satt i nya stift
Hej! Nej värmde bara stiften fria från sot. Tror det är dags att köpa nya och se ifall det hjälper. Kanske är något fel som man inte ser med dem.
Jag tror TS tröttnade på antingen oss eller hojen.
Haha nejdå! Jag har haft en massa att göra så har inte hunnit svara. Ska dock erkänna att jag är förvånad över att så många hjälper till ändå. Sen är inte Virago min dröm MC men det är mer än ingen MC :)
 
ja köp nya stift, vet inte hur många gånger jag har varit med om det du beskriver,
o har då bytt stift o då :hojbusa
har till o med vid flera tillfällen startat hojen/bilen med nya stift,
o nästa gång startar den inte, oftast med NGK stift
dom ger jag inte många ruttna sillar för
 
ja köp nya stift, vet inte hur många gånger jag har varit med om det du beskriver,
o har då bytt stift o då :hojbusa
har till o med vid flera tillfällen startat hojen/bilen med nya stift,
o nästa gång startar den inte, oftast med NGK stift
dom ger jag inte många ruttna sillar för
Hej! Ja det sitter NGK så det blir att byta stift. Nu ska man bara ha tid för det också men innan veckan är slut kommer en uppdatering :)
 
Viragon lever! Köpte nya tändstift o satte i. Hojen startade o gick som en klocka! Tack till alla för hjälpen. Ibland är problemet lättare än vad man kan ana haha!
 
Viragon lever! Köpte nya tändstift o satte i. Hojen startade o gick som en klocka! Tack till alla för hjälpen. Ibland är problemet lättare än vad man kan ana haha!
Nice, upplevde samma sak med min XV1000. Stiften gav gnista när jag testade men bara ena cylindern gick igång. Efter lite testande startade den inte alls men nya stift löste allt.
 
Jag hade en motor som dog en gång i tiden, så jag åkte och köpte nya stift, det är ju alltid dom, men den var lika stendöd för det. Det visade sig att fuggen var smalare än luftfiltret, så det satt en gummibit inne i slangen mellan för att anpassa för skillnaden, den hade lossnat och lagt sig i förgasaren, och det gillade den inte nå vidare :gnissla
 
Viragon lever! Köpte nya tändstift o satte i. Hojen startade o gick som en klocka! Tack till alla för hjälpen. Ibland är problemet lättare än vad man kan ana haha!
Ok, vi får hoppas att det var problemet då. Har sällan varit med om att stiften på en 4-taktare blivit så slut att hojen inte startat p g a detta. Skriv om ett par veckor igen och bekräfta detta om du har tid och lust.
 
Ok, vi får hoppas att det var problemet då. Har sällan varit med om att stiften på en 4-taktare blivit så slut att hojen inte startat p g a detta. Skriv om ett par veckor igen och bekräfta detta om du har tid och lust.
Det kan jag göra om jag inte lämnar tillbaka den först haha. ?
 
Har hänt på både CB250:in och GSX750:in då jag tomgångskört för att hålla på med diverse felsökning i elsystemen och bränna in avgasbandage med krossad handled.
 
Back
Top