Virago 250 1999 startar inte.

Filip.soder

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2021
Hoj
Kawasaki ER6-N 2008
provade du med nya stift ? eller du bara värmde dom gamla
om inte hade jag satt i nya stift
Hej! Nej värmde bara stiften fria från sot. Tror det är dags att köpa nya och se ifall det hjälper. Kanske är något fel som man inte ser med dem.
Jag tror TS tröttnade på antingen oss eller hojen.
Haha nejdå! Jag har haft en massa att göra så har inte hunnit svara. Ska dock erkänna att jag är förvånad över att så många hjälper till ändå. Sen är inte Virago min dröm MC men det är mer än ingen MC :)
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
ja köp nya stift, vet inte hur många gånger jag har varit med om det du beskriver,
o har då bytt stift o då :hojbusa
har till o med vid flera tillfällen startat hojen/bilen med nya stift,
o nästa gång startar den inte, oftast med NGK stift
dom ger jag inte många ruttna sillar för
 

Filip.soder

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2021
Hoj
Kawasaki ER6-N 2008
ja köp nya stift, vet inte hur många gånger jag har varit med om det du beskriver,
o har då bytt stift o då :hojbusa
har till o med vid flera tillfällen startat hojen/bilen med nya stift,
o nästa gång startar den inte, oftast med NGK stift
dom ger jag inte många ruttna sillar för
Hej! Ja det sitter NGK så det blir att byta stift. Nu ska man bara ha tid för det också men innan veckan är slut kommer en uppdatering :)
 

Filip.soder

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2021
Hoj
Kawasaki ER6-N 2008
Viragon lever! Köpte nya tändstift o satte i. Hojen startade o gick som en klocka! Tack till alla för hjälpen. Ibland är problemet lättare än vad man kan ana haha!
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Viragon lever! Köpte nya tändstift o satte i. Hojen startade o gick som en klocka! Tack till alla för hjälpen. Ibland är problemet lättare än vad man kan ana haha!
Nice, upplevde samma sak med min XV1000. Stiften gav gnista när jag testade men bara ena cylindern gick igång. Efter lite testande startade den inte alls men nya stift löste allt.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag hade en motor som dog en gång i tiden, så jag åkte och köpte nya stift, det är ju alltid dom, men den var lika stendöd för det. Det visade sig att fuggen var smalare än luftfiltret, så det satt en gummibit inne i slangen mellan för att anpassa för skillnaden, den hade lossnat och lagt sig i förgasaren, och det gillade den inte nå vidare :gnissla
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Viragon lever! Köpte nya tändstift o satte i. Hojen startade o gick som en klocka! Tack till alla för hjälpen. Ibland är problemet lättare än vad man kan ana haha!
Ok, vi får hoppas att det var problemet då. Har sällan varit med om att stiften på en 4-taktare blivit så slut att hojen inte startat p g a detta. Skriv om ett par veckor igen och bekräfta detta om du har tid och lust.
 

Filip.soder

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2021
Hoj
Kawasaki ER6-N 2008
Ok, vi får hoppas att det var problemet då. Har sällan varit med om att stiften på en 4-taktare blivit så slut att hojen inte startat p g a detta. Skriv om ett par veckor igen och bekräfta detta om du har tid och lust.
Det kan jag göra om jag inte lämnar tillbaka den först haha. ?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har hänt på både CB250:in och GSX750:in då jag tomgångskört för att hålla på med diverse felsökning i elsystemen och bränna in avgasbandage med krossad handled.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top