Vintertester 2009/2010 - MotoGP, WSBK och WSS

Sjukt att 1a moto2 cykeln "bara är ca 1.1 sekund efter Stoner.

Lite mer inställning å några timmar på hojen så är dom ju nere på Stoner tider.

Undra hur det kommer att sluta?? Motogp försvinner och ersätts av moto2??

MotoGP ersätts till 2012 av "Moto1", 1000cc, möjligtvis tillåtet med motorer baserade på produktionsmodeller. Vi får väl se vad som spikas under 2010/2011.
 
Last edited:
Tiderna vid 16:53, inofficiella.



9 Wilairot TSR 1.33.775 – MOTO2
10 Espargaro Ducati 1.33.878
11 Melandri Honda 1.33.899
12 Olive Promoracing 1.33.929 – MOTO2
13 Capirossi Suzuki 1.34.144
14 Simoncelli Honda 1.35.551
15 Bautista Suzuki 1.35.772
16 Barbera Ducati 1.36.206
17 Aoyama Honda 1.37.964
18 Noyes Promoracing 1.38.844 – MOTO2

Edwards saknas bla, fast han är med i listan ovan.
Är det "rätt" Hondamotorer i Moto2 hojarna?

Stämmer verkligen tiderna på Moto-2, helt osannolikt snabbt !
 
Stämmer verkligen tiderna på Moto-2, helt osannolikt snabbt !
Inte en chans. Stoner har nästan 100 Hk mer i sin GP9:a. Tiderna kommer från www.gpone.com och där har någon uppenbarligen bara skrivit ut något som de blivit tillsagda att göra utan att ifrågasätta.
MotoGP ersätts till 2010 av "Moto1", 1000cc, möjligtvis tillåtet med motorer baserade på produktionsmodeller. Vi får väl se vad som spikas under 2010/2011.
Antar att det blev ett skrivfel för det ska vara 2012.
 
De korrekta tiderna då rå.

Pos No Rider Bike Time Diff
1 27 Casey Stoner Ducati 1'32.660
2 99 Jorge Lorenzo Yamaha 1'32.685 0.025
3 46 Valentino Rossi Yamaha 1'32.826 0.166
4 3 Dani Pedrosa Honda 1'33.088 0.428
5 69 Nicky Hayden Ducati 1'33.358 0.698
6 11 Ben Spies Yamaha 1'33.496 0.836
7 4 Andrea Dovizioso Honda 1'33.675 1.015
8 36 Mika Kallio Ducati 1'33.726 1.066
9 14 Randy de Puniet Honda 1'33.775 1.115
10 33 Marco Melandri Honda 1'33.839 1.179
11 41 Aleix Espargaro Ducati 1'33.878 1.218
12 5 Colin Edwards Yamaha 1'33.929 1.269
13 65 Loris Capirossi Suzuki 1'34.144 1.484
14 58 Marco Simoncelli Honda 1'35.229 2.569
15 19 Alvaro Bautista Suzuki 1'35.772 3.112
16 40 Hector Barbera Ducati 1'36.204 3.544
17 400 Hiroshi Aoyama Honda 1'37.964 5.304
18 9 Kenny Noyes Promoracing Moto2 1'38.654 5.994
19 5 Joan Olive Promoracing Moto2 1'39.815 7.155
20 14 Ratthapark Wilairot Stop & Go Moto2 1'41.989 9.329
 
Onekligen så, strongt att stå på benen öht. :D

Aoyama:“Today I tested a four-stroke MotoGP bike for the first time. We lapped without traction control and electronic system [anti wheeling] to get used to the new machine,”

Absolut starkt att delta, kul kille som bakis samt debut på stora cykeln slår av all "hjälpmedel" :yoparty
 
18 9 Kenny Noyes Promoracing Moto2 1'38.654 5.994
19 5 Joan Olive Promoracing Moto2 1'39.815 7.155
20 14 Ratthapark Wilairot Stop & Go Moto2 1'41.989 9.329

Under alla pass den här helgen har minst en 250-maskin gjort 1'36-tider. 1'38.645 är 17:e tid FP1 och 12:tid på kvalet.

Hur har förhållandet 250/Moto2 varit under tidigare tester?
 
5 69 Nicky Hayden Ducati 1'33.358 0.698

De här gillar jag, men de e nog kanske bara jag! Kul att se att ducati satsningen inte var ett steg ner i skiten utan att de faktiskt går framåt och farten kommer mer o mer...
 
5 69 Nicky Hayden Ducati 1'33.358 0.698

De här gillar jag, men de e nog kanske bara jag! Kul att se att ducati satsningen inte var ett steg ner i skiten utan att de faktiskt går framåt och farten kommer mer o mer...

I Like...........också :tummenupp

Åsså gillar jag att Simoncelli är snabbast av former-250förarna. :)
 
5 69 Nicky Hayden Ducati 1'33.358 0.698

De här gillar jag, men de e nog kanske bara jag! Kul att se att ducati satsningen inte var ett steg ner i skiten utan att de faktiskt går framåt och farten kommer mer o mer...



Isf är vi minst två som gillar det iaf!!
Han har ju haft en jävla otur denna säsongen, avsatt av De Angelis i Misano och av Lorenzo i Australien, men känns endå som en stark avslutning på säsongen.
Verkar som Hayden har fått ordning på sig själv och Ducatin nu, hoppas att den positiva trenden kan fortsätta nu med den nya gp10 cykeln :)
 
Absolut inte, bättre än trettonde. ;)

Nicky har väl vad jag vet aldrig slutat sämre än topp 10 och långt poängmässigt till en sjunde var han inte i år heller, fast att han i flera race i år blir påkörd av andra och avsatt är ju inget han själv styr över men det gör såklart att det ser värre ut i sluttabellen..

1 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 306
2 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 261
3 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 234
4 Casey Stoner Ducati Marlboro Team 220
5 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 161
6 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 160
7 Toni Elias San Carlo Honda Gresini 115
8 Alex De Angelis San Carlo Honda Gresini 111
9 Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 110
10 Marco Melandri Hayate Racing Team 108
11 Chris Vermeulen Rizla Suzuki MotoGP 106
= Randy De Puniet LCR Honda MotoGP 106
13 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 104
14 James Toseland Monster Yamaha Tech 3 92
15 Mika Kallio Pramac Racing 71
16 Niccolo Canepa Pramac Racing 38
17 Gabor Talmacsi Scot Racing Team MotoGP 19
18 Aleix Espargaro Pramac Racing 16
19 Sete Gibernau Grupo Francisco Hernando 12
20 Ben Spies Sterilgarda Yamaha Team 9
= Yuki Takahashi Scot Racing Team MotoGP 9

Rör sig om ynka 11p som skiljer på en 13:e och upp till en typ 7:e det är poäng som Nicky kan köra in på ett av de race han blev avkörd av annan förare.. Men så e ju racing men jag tror och hoppas Nicky e med högre upp 010:tummenupp
 
Last edited:
Supersic:
4089858601_0a729bec09_o.jpg


4090623728_fe03936821_o.jpg
 

Snyggt! Det ser ut som om Simoncelli dirigerar en orkester på första bilden :tummenupp

Absolut inte, bättre än trettonde. ;)

ecksackt :D

Nu tjuvstartade ju visserligen Spies träningen men ändå. Klasskillnad på honom och övriga MotoGP-rookiesar.

Han körde ju 3 race förra året åxå men visst tål det att fundera över. I debatten mellan bästa grogrunden 250 vs superbike.
 
Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top