Vintertester 2007/08.

Den enda kurva på kalendern där man håller så hög hastighet i en kurva ska vara Turn 11 på Istanbul Park.

:fakta

ja ok då
trodde mest du va förvånad över just hans fart..(alltså just han)

Bradley Smith kommer testa för första gången för sitt nya team, Polaris World aprilia, nu på måndag-onsdag på Jerez.

hej nån som har hittat en möjlig video på "mörkkörningstest" i qatar nyss. finns bara lite kommentarer på motogp.com

En troligtvis normalstor tjej ser ut som en jätte på Butters hoj :3freak

Jag var på Montesa fabriken dagarna innan och såg henne göra en uppvisning, hon är inte mer än max 1,70.

Spanien2007.jpg

Jag var på Montesa fabriken dagarna innan och såg henne göra en uppvisning, hon är inte mer än max 1,70.
Det ger ju lite perspektiv på hur små många av MotoGP-grabbarna är och den trista utvecklingen mot mindre och mindre förare (eller var kanske Doohan, Schwantz mfl också runt 1.60 och vägde 60 kg?) :gnissla

Nja, såg bättre ut på den bilden än i verkligheten, men all respekt hon är ju världsmästare! (Jag är ju dessutom gift) :tungan

"Now the Parisian is back with LCR Team riding the Honda RC212V in 2008 season"

hittat på lcr.mc

då blir de gammelhondan för honda teamen.. (för den heter väl så 2007:an?)

rc211v 06 rc212v 07 rc213v 08 så borde de vara.212 kanske stämmer då.
de där me mindra förare har du papper på de hehe:fakta

rc211v 06 rc212v 07 rc213v 08 så borde de vara.212 kanske stämmer då.
RC211V hette den flera år, det har inget med årsmodell att göra utan typ av hoj, motorkonfiguration etc.

Schwantz vägde nog runt 60kg ja när han körde. Kanske 62, max 64kg? Han var väldigt smal. Som många andra racerförare tidigare med.
60 kg är ändå 20% mer än vad Butter väger.

Last edited:
Det blir väl samma utveckling som i backhoppning med ett gäng anorektiker i depan...:rolleyes:

Allvarligt ser det ut som vikten pa föraren blir mer och mer viktig, (oavsiktligt) och inom backhoppning har de problem med självsvältande utövare eftersom lägre vikt gör att de flyger längre.

Inför 2007-säsongen skulle ju Hayden minska vikten för att bli mer konkurrenskraftig pa 800-kubikaren. Han är ju sa jättetung:rolleyes:

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025