Har inte Valentino redan skrivit på för 2-3 år ytterligare med Yamaha.
Nu minns jag inte säkert och Axxexs kommer säkert att rätta mig men jag vill minnas det som följande:
I slutet av 2006 skrev Rossi på för 2 år och därefter option på förlängning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har inte Valentino redan skrivit på för 2-3 år ytterligare med Yamaha.
Mot den bakgrunden vill nu Valentino ha mer hästkrafter o bättre elektronik utveckling på Yamaha 08.a ..
Yamaha chefen Furusawa menar dock att det senaste på elektroniksidan redan sitter på rullande Yamaha 08.an o att allt krut kommer att läggas på "horsepower"..
Jag tror så här!
Märker Valentino tidigt att Yamman går som en påse skit, då hoppar han av 2008 i förtid, då Team Fiat Yamaha inte kunnat leverera en konkurensmässig cykel o finns liksom ingen anledning att göra 2007 oxå 2008!!
.. Å andra sidan, om bitarna håller ihop kommer Valentino att bli den att slå för d övriga ..
Furusawa har ju rätt angående elektroniken, Yamaha har samma MagnetiMarelli hårdvara som Ducati använder.
Fursawa har även sagt att troligen är Ducati smartare i hur dom använder mjukvaran och har en mer sofistikerad motorstyrning.
.
Furusawa har ju rätt angående elektroniken, Yamaha har samma MagnetiMarelli hårdvara som Ducati använder.
Fursawa har även sagt att troligen är Ducati smartare i hur dom använder mjukvaran och har en mer sofistikerad motorstyrning.
Nyckeln ska tydligen vara bensinförbrukningen, han gissade att Ducati lyckas få sitt sprut att minimera förbrukningen när gaspåslaget inte är fullt.
Yamaha körde ju inte med pneumatisk ventilstyrning hela året, och ska man få ur mer effekt ur 800cc så måste man upp över 19000rpm, vilket inte är möjligt med ventilfjädrar.
Min uppfattning är att det inte är ventilfjädrar utan kolvhastighet som först sätter gränsen. Nån som vet bättre?
Desmosedichin som säljs för gatbruk har 42,5 i slag och då kan man varva 17500 innan man når över 25m/s vilket brukar anges som någon form av safe limit om man skall få det att hålla en längre stund.
Nu är tillverkarna lite hemliga med borr/slag men den är minst lika överborrad som Duccen så 40mm är snällt räknat och då kan man varva över 20000 innan det börjar krisa. Och vid 20kRPM har dina konventionella ventilfjädrar slagit knut på sig själv.
Varför höjer man inte borrningen ännu mer? Eller rättare sagt vad för andra problem uppstår om borrningen blir alltför stor i förhållande till slaget? Jag vet att motorkaraktären brukar bli spetsigare och vridsvagare men något annat?
Furusawa har ju rätt angående elektroniken, Yamaha har samma MagnetiMarelli hårdvara som Ducati använder.
Fursawa har även sagt att troligen är Ducati smartare i hur dom använder mjukvaran och har en mer sofistikerad motorstyrning.
Nyckeln ska tydligen vara bensinförbrukningen, han gissade att Ducati lyckas få sitt sprut att minimera förbrukningen när gaspåslaget inte är fullt.
Yamaha körde ju inte med pneumatisk ventilstyrning hela året, och ska man få ur mer effekt ur 800cc så måste man upp över 19000rpm, vilket inte är möjligt med ventilfjädrar.
*Svårt avundsjuk*
Men naturligtvis överlycklig för din skull....

Nu minns jag inte säkert och Axxexs kommer säkert att rätta mig men jag vill minnas det som följande:
I slutet av 2006 skrev Rossi på för 2 år och därefter option på förlängning.
Ohh shit.
Antingen är det tiden som går fort eller så är det något jag drömt ihop.
Oj.. Joo det gjorde nog det men det är inte aktuellt för min del dåDet lät ju nästan som att du skulle dit själv, så vi får väl hoppas att du kommer iväg oxå.
 har en polare som kommer vara på Thailand vid den tidpunkten så innan han fick tipset om  det så ville jag veta om det var möjligt. Han är glad iaf men inte hans tjej
  har en polare som kommer vara på Thailand vid den tidpunkten så innan han fick tipset om  det så ville jag veta om det var möjligt. Han är glad iaf men inte hans tjej  
Kolvhastigheten är ansträngd inget snack om saken men jag är övertygad om att ventilerna ställer till problem innan.
Desmosedichin som säljs för gatbruk har 42,5 i slag och då kan man varva 17500 innan man når över 25m/s vilket brukar anges som någon form av safe limit om man skall få det att hålla en längre stund.
Nu är tillverkarna lite hemliga med borr/slag men den är minst lika överborrad som Duccen så 40mm är snällt räknat och då kan man varva över 20000 innan det börjar krisa. Och vid 20kRPM har dina konventionella ventilfjädrar slagit knut på sig själv.
De gamla 250-hojarna (CBR250 etc) varvade väl över 20.000? Hur kom det sig? Gissar att mindre ventiler = mindre fjädrar som har högre egensvängningsfrekvens?
 
 
Menar du sextiotalshojarna där Honda hade mångcylindriga 125or, 250or och 350or? De hette väl aldig CBR ?

Nope, CBR250
 
 De varvade väl inte över 20
Misstar jag mig eller är det inte i stort sett en nedfodrad 400?

 
  
	 
	
|   | EU:s fartgräns för MC stoppad SMC, FIM och FEMA har lycka... | 
|   | Femte generationen Monster är här Legendariska Ducati Monster... | 
|   | Påvens BMW R18 utauktionerad Den 3 september 2025, under... | 
|   | GGN 2025, värsta hittills ! Conny Bohlin, VD för Nordic... | 
|   | Bildsvep – GGN 2025 På plats i depån på årets G... | 
|   | Wunderlich vindavvisande väskor Pressrelease om nyhet från ... | 
|   | GGN Shakedown – Stark Varg EX! MysEnduro i Laxå I sönda... | 
|   | Bike nr 10 lämnad till tryck! Nästa nummer av Bike är som... | 
|   | Missa inte Katalogen 2026!   Stora Motorcykel... | 
|   | Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National! David Knight, Ducati Åre... | 
