Vintersportsfråga; Slalomskidor eller snowblades?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen ska till Lillehammer i februari för lite åkning på snön, både hon och jag är nybörjare ungefär. Jag har varit och fylleåkt skidor i Trysil en gång i gymnasiet, det är allt...

Grejjen är den att jag är rädd för skidor :( Jag får hela tiden för mig att benen ska spreta iväg åt olika håll och att jag kommer dö när jag krockar med ett träd eller nåt. Men sen testade jag snowblades och det är ju både skitenkelt och jävligt skoj! Typ som skridskor fast på snö.
Nu säger några av mina vänner att det är lika enkelt att åka slalomskidor som det är att åka snowblades, men säger de så bara för att de vill bli av med mig :va

Och just ja, om någon råkar ha ett eller två par snowblades så kan jag köpa dem rakt av! Pjäxor i storlek 41 vore bra också, tjejen har väl 38 eller nåt sånt :) Jag är så snål så jag vill inte handla nytt bara för några dagars åkande, bara pjäxorna gick ju på 2000:- :brinnerup

PS; Jag har allvarligt funderat på en Bob. De sålde en värsting-bob i en stadiumbutik, kolfiber-dekaler, stålkanter på skidorna, förstärkt aluminum-ram och större än en vanlig och endast 1500:-! Frågan är ju bara hur man liftar med den :confused:

Inte frågan eller svaret du kanske vill ha men; testat snowboard!? är ju trots allt "bara en bräda" att hålla koll på, samt att man slipper stenhårda och kalla pjäxor :)

Och vad gäller att köpa så.... hyra istället kanske!? Ska själv en vecka till Åre och gillar att åka Snowboard, men när man kan åka 1-2 veckor per år i 6-7 år innan kostnaderna har nåt vad en ny snowboard kostar så anser jag det bättre att hyra, för då kan man prova på olika längder och "alltid ha det senaste" :)

Snowboard gör nog betydligt mer ont att lära sig än slalomskidor!