Jag och tjejen ska till Lillehammer i februari för lite åkning på snön, både hon och jag är nybörjare ungefär. Jag har varit och fylleåkt skidor i Trysil en gång i gymnasiet, det är allt...
Grejjen är den att jag är rädd för skidor
Jag får hela tiden för mig att benen ska spreta iväg åt olika håll och att jag kommer dö när jag krockar med ett träd eller nåt. Men sen testade jag snowblades och det är ju både skitenkelt och jävligt skoj! Typ som skridskor fast på snö.
Nu säger några av mina vänner att det är lika enkelt att åka slalomskidor som det är att åka snowblades, men säger de så bara för att de vill bli av med mig
Och just ja, om någon råkar ha ett eller två par snowblades så kan jag köpa dem rakt av! Pjäxor i storlek 41 vore bra också, tjejen har väl 38 eller nåt sånt
Jag är så snål så jag vill inte handla nytt bara för några dagars åkande, bara pjäxorna gick ju på 2000:-
PS; Jag har allvarligt funderat på en Bob. De sålde en värsting-bob i en stadiumbutik, kolfiber-dekaler, stålkanter på skidorna, förstärkt aluminum-ram och större än en vanlig och endast 1500:-! Frågan är ju bara hur man liftar med den
Grejjen är den att jag är rädd för skidor
Nu säger några av mina vänner att det är lika enkelt att åka slalomskidor som det är att åka snowblades, men säger de så bara för att de vill bli av med mig
Och just ja, om någon råkar ha ett eller två par snowblades så kan jag köpa dem rakt av! Pjäxor i storlek 41 vore bra också, tjejen har väl 38 eller nåt sånt
PS; Jag har allvarligt funderat på en Bob. De sålde en värsting-bob i en stadiumbutik, kolfiber-dekaler, stålkanter på skidorna, förstärkt aluminum-ram och större än en vanlig och endast 1500:-! Frågan är ju bara hur man liftar med den
det är lättare, iallafall själva styrningen. man är duktigt mycket mer kvickstyrd med ett par blades än med ett par skidor