Efter 2 dagars åkning i Lillehammer kan jag konstatera följande:
1. Jag har muskler som jag tydligen inte kände till då jag har träningsverk i dessa idag. Magmusklerna känns som om de väger 20kg, låren det dubbla.
2. Norrmän är inte friska, på en fläck. Och det går faktiskt att reta upp en norrman riktigt ordentligt, det trodde jag inte.
3. Man KAN bryta armen i ett litet enkelt hopp. Inte jag själv då men den glade norrmannen som var med i gänget landade lite illa efter ett hopp redan första dagen och det resulterade i gipsad arm
4. Offpist-åkning är grymt kul men jävligt farligt. Men det är värt den risken för så kul har jag nog inte haft tidigare utan att sitta på/i något med en motor.
5. Det är jävligt dyrt i Norge. Och de kan inte köra bil. Och de kan tydligen inte bygga ett väl fungerande vägnät, fast allt detta kände jag till sedan tidigare men jag vill bara påpeka det för de som ej känner till det än.
6. Jag kan tänka mig att bo i en fjällstuga i perioden november-april och sedan bo i sommarstugan resten av året. Vem fan behöver en stor fet villa att ta hand om? Vi bodde i en rätt så lyxig 3-rummare med all tänkbar lyx såsom plasma-tv, bastu, veranda etc och den kostar 1,5M att köpa. Norska. Så kan jag nu bara råna en värdetransport så kanske jag kan bli riktigt bra på skidor till slut
Just ja; Det fanns en hel del Blades-åkare där i backarna. Men de flesta åkte på värstingblades med riktig bindning, det gick att hyra för några hundra per dag. Såna ska jag köpa till nästa säsong! Men även nya twintips...