Vinterrenovering

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, i torsdags smällde jag ju rätt ordentligt med min stackars Mille, hennes yttre tog rejält med stryk kan man säga...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98662

Jag ska köpa kåpor och allt annat kosmetiskt där jag kommer över det och viktigare saker blir antagligen nytt.
En omlackering av nya kåpor och sånt för att matcha hojen är ju ofrånkomligt men eftersom det som överlevde också behöver lackas om (tank, sidopaneler, underkåpa) så är ju frågan:
Ska jag återställa henne till orginalskick eller ska jag lackera i ny(a) spännande färg(er)? Tanken på nån slags mindre motivlack har ju slagit mig men tanken har även slagit mig att jag kanske ska ta tillbaka den röda, fina orginalfärgen. Jag är villrådig.

Bifogat

• Picture(69).jpg
    Picture(69).jpg
    29.3 KB · Visningar: 60
  • Picture(73).jpg
    Picture(73).jpg
    34 KB · Visningar: 46
imaster skrev:
Ja, i torsdags smällde jag ju rätt ordentligt med min stackars Mille, hennes yttre tog rejält med stryk kan man säga...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98662

Jag ska köpa kåpor och allt annat kosmetiskt där jag kommer över det och viktigare saker blir antagligen nytt.
En omlackering av nya kåpor och sånt för att matcha hojen är ju ofrånkomligt men eftersom det som överlevde också behöver lackas om (tank, sidopaneler, underkåpa) så är ju frågan:
Ska jag återställa henne till orginalskick eller ska jag lackera i ny(a) spännande färg(er)? Tanken på nån slags mindre motivlack har ju slagit mig men tanken har även slagit mig att jag kanske ska ta tillbaka den röda, fina orginalfärgen. Jag är villrådig.

Jag skulle lackat i annan färg.

Det är var jag skulle gjort, är det nu så nån vill snacka om värdet i original skick osv så kan dom ta det för sig själv, jag skulle gjort så.

Lite rolig kan man väl vara och inte känna att man gör jobbet för att få den som den var innan utan ännu snyggare.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back