Vinterns bygge snart klart...

Och den där kan jag beskåda 1 kilometer hemmifrån :) :tummenupp
Fan vad den är snygg Magnus! Den är mycket snyggare i verkligheten också:tummenupp

Kan du inte berätta om vänster sida på hojen :rolleyes:

Ha det gött! Ses väl någon dag :)
 
Moppar på vägen

Reggad ja, och blinkers finns som option... :D


Japp, Autosol på 1-kilos burkar, det är vad du behöver... :)

Sedan kan vi ju faktiskt ha ett polerrace du och jag, nu när jag oxå har skaffat mig en såndär H*nda som du har!

EDIT: Förresten, jag har ett orginalfäste till tutan, kom in och hämta det nån dag så slipper du ha skiten hängande så där....

Gracias, kan behöva se över tutfunktionen, finns ju en och annan man lyckas hinna upp. Backspeglar behöver jag ochså, kan ju bli så att en och annan busig Suzukiägare vill tränga sig förbi!

Info:
MC21 NSR250SP 1990. SP ( Sport Production ) model in Cabin Racing colors, Magtek wheels, dry clutch, fully adjustable suspension front and rear with a limited production run of 2,500 units.

Varje år gjorde Honda en SP variant till hugade racespekulanter, de flesta i limited edition upplaga varierande ifrån 900 till 2500. Sport Production. Våra ser ut att vara ifrån 1990 modellen som är vanligast. Om jag fattat rätt så importerades de som finns i Sverige till licenscerade förare och har senare hittat ut i trafiken.

Nu när Succan är färdig kan du ju fortsätta denna tråd med återuppståndelsen utav den välannvända SP som nu ligger i lådor i din verkstad. Jag ber att få avstå polerracet med autosol, en lättare recond kan jag kosta på mig! Toyman.
 

Bifogat

  • 90_NSR_SP_tn.jpg
    90_NSR_SP_tn.jpg
    6.9 KB · Visningar: 349
Ja, upp med Hyndan nu! Den ser ju så ledsen ut när den står där i hörnet utan kläder :) :tummenupp
 
...Om jag fattat rätt så importerades de som finns i Sverige till licenscerade förare och har senare hittat ut i trafiken...

Sverige, dvs. importören Sportmanship, var det enda europeiska land som fick lov att köpa dessa hojar direkt från fabriken i Japan. Hur man gjorde i övriga europa vet jag inte, man kanske inte sålde dom alls..? Hörde nån siffra på 13 st som köptes in till sverige 1990 för att tävla i SuperStreet (hette det så?).:va
 
Super-street

Sverige, dvs. importören Sportmanship, var det enda europeiska land som fick lov att köpa dessa hojar direkt från fabriken i Japan. Hur man gjorde i övriga europa vet jag inte, man kanske inte sålde dom alls..? Hörde nån siffra på 13 st som köptes in till sverige 1990 för att tävla i SuperStreet (hette det så?).:va

Tror du att Sport Production:tummenupp kan bli till Super Street:va . SP lika med SS. Måste väl Herr Bosson veta? Toyman
 

Bifogat

  • 92_rothmans_SP.jpg
    92_rothmans_SP.jpg
    66 KB · Visningar: 52
Tror du att Sport Production:tummenupp kan bli till Super Street:va . SP lika med SS. Måste väl Herr Bosson veta? Toyman

Försök inte! 1990 hette klassen Super Street och bla. Kent Wyren, Peter Sköld och Janne Hansson puttrade runt i denna klass :7peta Bosson var nog med och körde det året också...

SP däremot var beteckningen på hojarna, Honda hade sin SP och Suzuki hade sin. Torrkoppling mm var utmärkande drag för dessa ilskna getingar.

Krya på dig!
 
Back
Top