Okay, jag får ta tillbaka "utan att anstränga sig", men hur som helst är det full möjligt.
Jag avsåg att köpa ett big-borekit, 300cc och byta till 38 mm fuggarna + kitpipor. Då är det ifos inte en 250 längre, men den kommer ändå att lämna 80-85 hp på hjulet. Och det är relativt enkelt för den som kan skruva...
Eller så får man anstränga sig aningen mer;
Samma portning som RM125 fast med subportar
TZ:ans 38mm förgasare
Zeeltronincs tändsystem
Kitluftbox alt. öppna luftfilter (öppna är antagligen bättre för att öka gasflödet...)
Kalluftflödesmatning
Sugaya-pipor
Modifierade insug
Carbon reeds
Torrkoppling
Högkompstoppar
TZ kolvar (1 kolvring)
Svetsad vev och keramiska lager
Denna variant är betydligt mer komplicerad, men fullt möjlig. Tillförlitligheten blir nog sådär (som på alla andra trimmade maskiner...) kanske 25-30 mil / kolv.
Tillförlitligheten blir betydligt högre med 300cc-kittet.
För att undanröja alla spekulationer så har jag inte testat detta själv, utan jag utgår från att det som andra som trimmat dessa motorer säger är sant.
Men det kan hända att jag får lust att testa...
Men då kanske jag har fel..?