Vinterns bygge snart klart...

Ser riktigt fin ut, jag lyfter på hatten :D

Vad propert!!
Dina kammare är ju en våt dröm dessutom, vilka skönheter!

/J

Last edited:
Moppen fick några meter fälgstripes ikväll:

Om du ska till verkstan och pilla på kvällen/natten nå mer nu under veckan så kan du höra av dig om du vill ha lite sällskap, jag är nattmänniska och jag hjälper gärna till med något :tummenupp

0708-374312

Last edited:
För dyra... Fattar inte vad som har hänt med tyskarna, allting kostar dubbelt mot för ett år sedan...

Tja, jag har et sæt bromsåk av denne typ, men dom är inte billigere än vad du ser på eBay.
Just nu är dom i 151€ ... Det är inte dyrt. Dom säljas for ungefär 150£ (på eBay)

Jag lägger upp några bilder som jag tog igår, hoppas det är ok med dig Magnus.
Tog nån på orginal-250n och 125an också:tummenupp

Bifogat

• 250.JPG
    250.JPG
    139.2 KB · Visningar: 210
  • 2501.JPG
    2501.JPG
    215.9 KB · Visningar: 221
  • 2502.JPG
    2502.JPG
    154.3 KB · Visningar: 111
  • 250org.JPG
    250org.JPG
    179.2 KB · Visningar: 157
  • 125rg.JPG
    125rg.JPG
    154.4 KB · Visningar: 143
  • bod.JPG
    bod.JPG
    154.8 KB · Visningar: 151
Jag har haft sex RGV250 själv, och 91:an i originalskick gör mer för mig än Tyga-bygget. Fast den är najs den med.

Riktigt snyggt bygge. Men 70 bakhjulshästar, är inte det att hoppas på lite väl mycket? Har du gjort något annat är satt dit nya pipor?

Jag vet inte hur många av er som har läast eller kommer ihåg Gert´s olycka (finns att läsa i Minneslunden här) :
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118985
Hur som helst så var det inte mycket av hans hoj som överlevde, men tanklocket var snyggt och helt så det sparade jag.

Som en lite kul grej och för att hedra en fin vän så skickade jag in det för gravering. Nu får åtminstonde nåt från Gert rulla runt på vägarna ett litet tag till;

Oerhört fin hoj! Mycket imponerad!
Väldigt fin idé med graveringen av din väns namn på tanklocket. Hedersamt.

/Morgan

Grymt snygg!! :tummenupp
En del har hunnit långt med sina vinterprojekt, har inte ens börjat med mitt än men det är klart, har ju kanske inte riktigt lika mycke att göra. Samt när man tittar ut genom fönstret så ligger det ca 60cm snö :mad:

Ska göra om min bov till Streetfighter är det väl tänkt, har fått första paket avin idag :yoparty

Tack för era vänliga inlägg!

Riktigt snyggt bygge. Men 70 bakhjulshästar, är inte det att hoppas på lite väl mycket? Har du gjort något annat är satt dit nya pipor?

Tja, jag vet inte men crosskedja (ger en 2-3 hk på hjulet om den är välskött), pipor, luftburk, luftfilter, munstycken och SAPC är utbytta eller moddade. Ev. skall det dit lite större förgasare och Sugaya-pipor samt ytterligare en annan SAPC-box lite senare.

Det går att ta ut runt en 80 hk utan att anstränga ihjäl sig, bara man hittar grejor (börjar bli tunnsått till den här modellen...).

Är det nån som har en torrkoppling över så får ni gärna höra av er :)

Mycket läckert bygge!! Kul att det finns en del folk iaf som projekterar med 2-takts maskiner. :) Det är ju trots allt de härligaste maskinerna.

Mycket snygg! Varför inte maila engelska Performance Bike så kanske dom tar med dig i sina Obsession-reportage? Dom är ju helt sålda på tvåtaktare dessutom så tre snygga i garaget kan säkert intressera dom...

Jag lägger upp några bilder som jag tog igår, hoppas det är ok med dig Magnus.
Tog nån på orginal-250n och 125an också:tummenupp

Ajabaja... Fråga först, sedan posta...:va Men det var snällt att du suddade skylten :)

Mycket snygg! Varför inte maila engelska Performance Bike så kanske dom tar med dig i sina Obsession-reportage? Dom är ju helt sålda på tvåtaktare dessutom så tre snygga i garaget kan säkert intressera dom...

Mja.... Man får ta det lite lungt, än så länge är den inte ens körbar. Det är en hel del småfix som skall till innan det blir "show-off".

Last edited:
Mja.... Man får ta det lite lungt, än så länge är den inte ens körbar. Det är en hel del småfix som skall till innan det blir "show-off".

Jag förstår vad du menar men jag tror säkert att de är intresserade även i detta läge. Det är vad du har byggt så snyggt, även om den inte är klar, som är definitionen för deras obsession. :tummenupp

Sen bestämmer du ju själv naturligtvis.

Ajabaja... Fråga först, sedan posta...:va Men det var snällt att du suddade skylten :)

Förlåt :) Var det nån du ville att jag ska ta bort?

Kommer nog bort imorgon och hänger lite i verkstaden, har inte så mycket att göra nu på lovet :)

Back