vinterleksak

Säkert sjukt kul men hur är det med reservdelar, kvalité osv är nog mer osäkert! Min erfarenhet av produkter som bara tas hem i ett fåtal ex av en ganska okänd tillverkare är att det brukar vara problem med de ovannämnda grejerna!

Se till att du kan meka och vet hur en svets funkar!

Inte provat.
Men:
Kan tänka mig att den blir ganska ostadig.
Ingen gyroeffekt.
Skulle satsa på en isräser (cross/enduro med dubbdäck) eller skåjter.
Beroende på var du tänker köra.

För litet band och OÄNDLIGT för lite effekt. De är märkligt trötta, de där 200cc. Max 12 häst.

Köp en gammal 500 cross med isdäck, 10 ggr roligare för halva priset.

fan 19K är ju inga pengar för nått sånt därnt.

Jag håller med chronic. Köp en cross istället. Finns ett par CR 500 på blocket till hyggliga priser.

Jag hade häromåret en Honda CR250, med dubbdäck på snöig is så sackade den redan på fyran. Det saknas kraft på skaren helt enkelt.

Ska en Kinahoj vrida runt den mattan med sina ynkliga 10-12 hästar så blir det ingen vidare fart tyvärr.

Någon skrev om centrifugalkraften, oxå intressant att veta hur en tvåhjuling beter sig när inget snurrar?

På slutet av åttiotalet hyrde Hondacenter ( ? hagagatan, annat namn ? ) ut liknande hojar, med matta och skida. Jag hyrde en sån och minns fortfarande trots ymmngt missbruk att den liksom föll omkull i svängarna. Den var riktigt svår att köra + att det gick i knappt moppefart.

Är det en sån där kinatillverkad leksak så skulle jag hålla mig undan. EU-moppar ok men quads och grejor för lite hårda tag håller inte, det är min (dyrköpta) erfarenhet. Om det ens finns reservdelar så tar det lång tid att få till sig och dyrt är det också.

Nää skit i den där och köp en cross med isdäck istället, mkt roligare.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage