Vinterkörning!

philsson skrev:
att lägga mycket ställ och ha fett med kul. :tummenupp

Öh, okej...men typ kylaren, skulle man inte göra någonting...typ hälla i någonting så att vattnet inte fryser...eller tänker jag helt fel nu?
 
Qwyxz skrev:
Öh, okej...men typ kylaren, skulle man inte göra någonting...typ hälla i någonting så att vattnet inte fryser...eller tänker jag helt fel nu?
Du kör väl alltid med glykol? 50/50 med vatten. Säg inte att du kör med bara vatten på somrarna. :huvet
 
philsson skrev:
Du kör väl alltid med glykol? 50/50 med vatten. Säg inte att du kör med bara vatten på somrarna. :huvet
Säg inte att DU kör MED glykol om du kommer och kör supermoto hos oss eller nån annan stans :huvet
 
Qwyxz skrev:
Öh, okej...men typ kylaren, skulle man inte göra någonting...typ hälla i någonting så att vattnet inte fryser...eller tänker jag helt fel nu?
:hihi
:lol

philsson skrev:
Du kör väl alltid med glykol? 50/50 med vatten. Säg inte att du kör med bara vatten på somrarna. :huvet
:hihi :hihi :hihi
:lol :lol :lol

Supermoto skrev:
Säg inte att DU kör MED glykol om du kommer och kör supermoto hos oss eller nån annan stans :huvet
muaahaahahahaaa :hihi
 
Supermoto skrev:
Säg inte att DU kör MED glykol om du kommer och kör supermoto hos oss eller nån annan stans :huvet
Vi snackar knappast supermotobana just nu, eller? isf har jag fått det om bakfoten. :va
Föresten, spontan tanke vad gäller bankörningen, hur är det på "gatkörningarna" på bana, vad ska man köra för något i kylaren eller fungerar glykol lika bra? :confused:
 
Om vi snackar cross, 125:a, vad ska man då ha i kylaren :confused:
Jag har aldrig kört cross mer än en mini - cross men nu har jag en 125:a, som jag ska börja köra snart!
Så därför har jag inte så mycket koll...
 
Lite glykol är allt som behövs, finns på alla bensinmackar.
Sen bör du ha lite koll på bränsleblandningen så den inte får för lite bensin nu när det är kallt, kan skära ihop annars.
 
rejser skrev:
Lite glykol är allt som behövs, finns på alla bensinmackar.
Sen bör du ha lite koll på bränsleblandningen så den inte får för lite bensin nu när det är kallt, kan skära ihop annars.

Okej, sedan är det bara ut och köra då? Men klarar inte rejäla crossdäck av snön och isen trots att det inte är dubbdäck?
 
Qwyxz skrev:
Okej, sedan är det bara ut och köra då? Men klarar inte rejäla crossdäck av snön och isen trots att det inte är dubbdäck?

Nej det är helt värdelöst och du kommer vurpa på minsta isfläck...tro mig jag provade oxå i början.
Är det bara lössnö så går det men på packad snö och is är fästet noll.
 
rejser skrev:
Nej det är helt värdelöst och du kommer vurpa på minsta isfläck...tro mig jag provade oxå i början.
Är det bara lössnö så går det men på packad snö och is är fästet noll.

Okej, hur mycket går ett par dubbdäck på då? Är dom dyra?
 
philsson skrev:
Vi snackar knappast supermotobana just nu, eller? isf har jag fått det om bakfoten. :va
Föresten, spontan tanke vad gäller bankörningen, hur är det på "gatkörningarna" på bana, vad ska man köra för något i kylaren eller fungerar glykol lika bra? :confused:


På gatkörningar brukar väl saker som godkända däck och trafikförsäkring vara kraven som ställs. Sen finns det säkert banon/klubbar som ställer högre krav (dvs hela eller delar av tävlingsreglementet) av speciella skäl.

Vid träning/tävling gäller givetvis andra regler.

Qwyxz skrev:
Okej, hur mycket går ett par dubbdäck på då? Är dom dyra?

Drygt 3000 får du nog räkna med om du ska ha nytt. Kolla på comi.se så får du en liten uppfattning om priset.
 
Vad som också kan var värt att tänka på är att kanske täcka för kylaren lite för att det inte ska bli för stor skillnad mellan värmen i cyllindern å kyleffekten från kylkanalerna. Kan orsaka sprickor. Jag vet att det har hänt.
 
erik skrev:
På gatkörningar brukar väl saker som godkända däck och trafikförsäkring vara kraven som ställs. Sen finns det säkert banon/klubbar som ställer högre krav (dvs hela eller delar av tävlingsreglementet) av speciella skäl.

Vid träning/tävling gäller givetvis andra regler.



Drygt 3000 får du nog räkna med om du ska ha nytt. Kolla på comi.se så får du en liten uppfattning om priset.

Okej! Det är ju en hel del pengar men det måste väl ändå vara värt det, eller? Finns det förästen några slags mobila lysen, som man lätt kan sätta på och ta av? Det kanske det inte gör? Jag menar, det blir ju snabbt mörkt på vintern...
 
Qwyxz skrev:
Okej! Det är ju en hel del pengar men det måste väl ändå vara värt det, eller? Finns det förästen några slags mobila lysen, som man lätt kan sätta på och ta av? Det kanske det inte gör? Jag menar, det blir ju snabbt mörkt på vintern...
Jag tycker husabergarens lyckta är väldigt smidig att ta av och på om du nu inte vill ha en permanent. Finns säkert en uppsjö av lättmonterade lycktor. Bara till å köp och koppla in. :tummenupp
 
Qwyxz skrev:
Okej! Det är ju en hel del pengar men det måste väl ändå vara värt det, eller?

Finns även begagnade däck för mindre pengar. Många dubbar själv men det kräver en del jobb. Isåkning är skotskoj så har du råd med dubbdäck är det bara att köpa.

Jag snålade in på extrafälgar så jag har kört på motardfälgarna med 17" dubbdäck både fram och bak på husan, inte optimalt men tillräckligt bra för att ha roligt. Dom däcken kostade bara 2400.
 
philsson skrev:
Jag tycker husabergarens lyckta är väldigt smidig att ta av och på om du nu inte vill ha en permanent. Finns säkert en uppsjö av lättmonterade lycktor. Bara till å köp och koppla in. :tummenupp

Okej, hur får man tag på den då eller andra för den delen...någon länk?
 
Back
Top