Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:att lägga mycket ställ och ha fett med kul.![]()
Du kör väl alltid med glykol? 50/50 med vatten. Säg inte att du kör med bara vatten på somrarna.Qwyxz skrev:Öh, okej...men typ kylaren, skulle man inte göra någonting...typ hälla i någonting så att vattnet inte fryser...eller tänker jag helt fel nu?
Säg inte att DU kör MED glykol om du kommer och kör supermoto hos oss eller nån annan stansphilsson skrev:Du kör väl alltid med glykol? 50/50 med vatten. Säg inte att du kör med bara vatten på somrarna.![]()
Qwyxz skrev:Öh, okej...men typ kylaren, skulle man inte göra någonting...typ hälla i någonting så att vattnet inte fryser...eller tänker jag helt fel nu?
philsson skrev:Du kör väl alltid med glykol? 50/50 med vatten. Säg inte att du kör med bara vatten på somrarna.![]()
muaahaahahahaaaSupermoto skrev:Säg inte att DU kör MED glykol om du kommer och kör supermoto hos oss eller nån annan stans![]()
Vi snackar knappast supermotobana just nu, eller? isf har jag fått det om bakfoten.Supermoto skrev:Säg inte att DU kör MED glykol om du kommer och kör supermoto hos oss eller nån annan stans![]()
rejser skrev:Lite glykol är allt som behövs, finns på alla bensinmackar.
Sen bör du ha lite koll på bränsleblandningen så den inte får för lite bensin nu när det är kallt, kan skära ihop annars.
Qwyxz skrev:Okej, sedan är det bara ut och köra då? Men klarar inte rejäla crossdäck av snön och isen trots att det inte är dubbdäck?
rejser skrev:Nej det är helt värdelöst och du kommer vurpa på minsta isfläck...tro mig jag provade oxå i början.
Är det bara lössnö så går det men på packad snö och is är fästet noll.
philsson skrev:Vi snackar knappast supermotobana just nu, eller? isf har jag fått det om bakfoten.![]()
Föresten, spontan tanke vad gäller bankörningen, hur är det på "gatkörningarna" på bana, vad ska man köra för något i kylaren eller fungerar glykol lika bra?![]()
Qwyxz skrev:Okej, hur mycket går ett par dubbdäck på då? Är dom dyra?
erik skrev:På gatkörningar brukar väl saker som godkända däck och trafikförsäkring vara kraven som ställs. Sen finns det säkert banon/klubbar som ställer högre krav (dvs hela eller delar av tävlingsreglementet) av speciella skäl.
Vid träning/tävling gäller givetvis andra regler.
Drygt 3000 får du nog räkna med om du ska ha nytt. Kolla på comi.se så får du en liten uppfattning om priset.
Jag tycker husabergarens lyckta är väldigt smidig att ta av och på om du nu inte vill ha en permanent. Finns säkert en uppsjö av lättmonterade lycktor. Bara till å köp och koppla in.Qwyxz skrev:Okej! Det är ju en hel del pengar men det måste väl ändå vara värt det, eller? Finns det förästen några slags mobila lysen, som man lätt kan sätta på och ta av? Det kanske det inte gör? Jag menar, det blir ju snabbt mörkt på vintern...
Qwyxz skrev:Okej! Det är ju en hel del pengar men det måste väl ändå vara värt det, eller?
philsson skrev:Jag tycker husabergarens lyckta är väldigt smidig att ta av och på om du nu inte vill ha en permanent. Finns säkert en uppsjö av lättmonterade lycktor. Bara till å köp och koppla in.![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |